Společnost


Farma Žatec

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#36942Nedostatečné a neprůhledné účtování - nevydává účtenky, nereaguje na výzvy vyúčtovat předplatné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2019, před 5 lety

Lucie Klempířová

Znění stížnosti

Marně jsem dohledávala IČO subjektu, na stránkách http://www.biofarma-zatec.cz/ je uvedeno pouze spojení na provozovatele!

Již druhým rokem se marně pokouším přimět prodejce, aby mi vyúčtoval předplatné, jelikož s jeho službami nejsem spokojena, a to především proto, že nevydává účtenky, ceny jsou neprůhledné, a ani na opakované mé žádosti (prostřed.emailů a SMS) o vyúčtování nereaguje. Vždy věc odkládá se slovy "nestíhám", "podívám se na to později"," domluvíme se". Dlouhodobě sliboval závoz do města blíže mému bydlišti, dokonce jsem mu to domlouvala v místní prodejně Zdravé výživy, ale tam mi řekli, že se s nimi vůbec nespojil, ačkoliv by byli též rádi. Podmínkou byla, aby se našlo aspoň 10 zájemců, což mi na prodejně potvrdili, že to není problém. Sliboval sice, že zboží bude dodávat v krajním případě i domů, chvíli tak činil, ale opět bez vyúčtování, a závozné, které si připočítával, bylo pro mne vysoké (90 Kč) a raději bych si zboží vyzvedla ve městě.
Historii mých objednávek na internetu smazal , čímž i nastavenou slevu pro předplatitele (nevím, kdy dle toho upravil obchodní podmínky, ale nechce mi poskytnout ani info o výši mé objednávky) a na mé výzvy opětovně nezpřístupnil (s výmluvou, že jsem se dlouho neozvala...). O své dlouhodobé indispozici jsem ho zpětně informovala, ale ani přesto mi odběry nevyúčtoval.
Dne 31.1.2018 jsem poslala z manželova účtu v Komerční bance na účet (viz referenční údaje) předplatné ve výši 10 000, k čemuž nás vyzýval s příslibem výhodnější ceny.
Cena za objednávku se zobrazila při objednání zboží a v historii mých objednávek, ale za celou dobu jsem od prodejce obdržela pouze jedinou tabulku, kde je uvedena celková částka, která mi však nesouhlasila se součtem za objednávky - ty jsem si zapisovala do března 2018, jen poslední objednávku za červenec 2018 zapsánu nemám. Vyúčtování po dlouhé době stále nikde, proto jsem znovu zboží zkusíla objednat, abych z předplatného něco měla, neboť jsem z jednání p. V. (anonymizováno-jméno viz referenční údaje) (z jeho pozice tzv.mrtvého brouka) nabyla dojmu, že jsem mu vlastně poskytla bezúročnou - a nyní i nevratnou - půjčku.
Tato poslední zkušenost však dopadla tak, že když jsem jela dne 5.9.2019 pro zboží, objednané přes internet dne 28.8.2019, na výdejní místo (Raciopek Karlovy Vary). Telefonovala jsem panu V., ale telefony nebral. Později volala z nějakého mně neznámého čísla (viz ref. údaje) paní, která se nepředstavila (nejspíše musela dostat kontakt na mne od p. V.), že prý změnili řidiče a proto mou objednávku nedovezli (??), ačkoliv, jak jsem se informovala v Raciopeku, jiné objednávky dovezli...Když jsem se paní v telefonu ptala, proč mne neinformovali předem, vymluvila se, že mi psala, ale na jiné číslo (vlastním jen jedno tel. číslo a to pan V. má !)
Abych to uzavřela, jde mi nyní o to, aby mi pan V. vrátil nevyčerpanou část ze zálohy 10 000, což je dle mne 7813 Kč (dle jeho tabulky 7455 Kč) minus objednávka v červenci 2018, jejíž výši jsem si nezapsala, ale ani pan V. neví, kolik činila, a jestliže tedy není schopen to zjistit a dohledat, pak požaduji, aby mi vrátil částku dle jeho tabulky, což je z mé strany benevolentní a dělám to vzhledem k poslední objednávce, která není již to tabulky zahrnuta. Odebírat nadále od něj nechci z důvodů jeho nespolehlivosti a neschopnosti řádného účtování a neuskutečnění slibovaných závozů do Nejdku. (Chodov či Karlovy Vary jsou pro mne dost daleko).
Posílám skeny jediných dvou účtenek, které jsem od něj za celou dobu obdržela, dají-li se za účtenky vůbec považovat, a tabulku zaslanou p.V. - jediný doklad o stavu předplatného.

Mgr.Lucie Klempířová


Produkt

dodej zeleniny a ovoce


Požadované řešení

neprodlené vrácení zbytku mnou zaplacené zálohy - tj.7455 Kč - na můj účet č.0102312259/0300


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2019 16:57, před 5 lety

Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitelka požádá, podle § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Vzhledem k tomu, že spotřebitelka o vydání dokladu žádala, má prodávající povinnost jí jej vydat. Neučiní-li tak, dopouští se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. q) zákona o ochraně spotřebitele za který mu hrozí sankce až do výše 1 000 000 Kč. Možnost podání podnětu k šetření zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Je-li prodávající plátcem DPH, má rovněž povinnost vydat doklad dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty. Neučiní-li to, vystavuje se riziku sankce ze strany finanční správy.

Co se týká nedodaného zboží, platí, že prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. V tomto případě lze, vzhledem k povaze zboží, odstoupit od nedodané objednávky a budoucích plnění, nikoliv od plnění, která jíž byla spotřebitelce dodána (a pravděpodobně zkonzumována). Spotřebitelka má tak nárok na vrácení částky, která zbývá jako zaplacená záloha za nedodané zboží a budoucí objednávky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 15:08, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.