Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách vevio.cz, které provozuje společnost Beast s.r.o. jsem si objednala mikinu a bundu. Po obdržení první části zboží-mikiny jsem se rozhodla zboží vrátit a odstoupit od kupní smlouvy. Zboží jsem odeslala na adresu, která je uvedena v rejstříku, ale balíček nikdo nepřevzal a vrátil se zpět. Po několika emailech mi napsali, ať vyplním jejich reklamační formulář a že se tím budou zabývat. Dnes mi přišla odpověď, že reklamaci dodavatel zamítl a že oni nejsou povinni řešit, protože jsou zprostředkovatele. Na jejich stránkách je uvedeno, že lze zboží zdarma vrátit do 60 dnů, pohodlné vrácení zdarma atd.
Podzimní dámská mikina, dámská podzimní bunda
Vrácení částky na účet
|
Tweet |
Pokud provedení internetových stránek podnikatele a proces objednávání nabízeného zboží, který nese typické znaky prodeje v běžném obchodním styku, aniž by byl spotřebitel zřetelně upozorněn, že se nemá jednat o prodej věci, ale toliko o jeho zprostředkování s neznámou třetí stranou, je třeba posuzovat podle skutečného obsahu jako nákup zboží od provozovatele tohoto internetového obchodu. Podnikatele je tedy třeba pokládat za prodávajícího a na právní vztah aplikovat příslušná související ustanovení právních předpisů, včetně ustanovení § 1829 občanského zákoníku, které umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu.
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží, musí společnost toto rozhodnutí spotřebitelky respektovat. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že od smlouvy odstoupila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.