Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 12.11.2019 mi byla stržena částka 2.247,- za prodloužení členství u seznamky Academic singles. Podle již řešených stížností na Vašich stránkách jsem zaslal výpověď v tomto znění:
"Vážení,
tímto dopisem Vás žádám o zrušení smluvního vztahu mezi mnou a Společností Be2 S.a.r.l. ze dne 10.10.2019, a tím i zrušení mého VIP členství, o které jsem NEŽÁDAL. Dne 12.11.2019 mi byla stržena částka 2.247,- za prodloužení Vašeho VIP členství, s částkou však nesouhlasím, nebyl jsem o ní dostatečně a zřetelně informován. Žádám o rozvázání smluvního poměru ke dni 30.11.2019 a následnému vrácení poměrné částky za další nevyužité období. VIP členství jsem nevyužil a ani nevyužiji.
Děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem,
XXX
Země: Česká republika
Jméno v profilu: XX
Mail při registraci: XX
"
Splnil jsem tak všechny náležitosti a proto mi bylo členství vypovězeno k 10.2.2020. Na vrácení částky mi bylo odpovězeno, že jsem byl o tomto placeném prodloužení informován v uvítacím e-mailu. Ano, to tam sice bylo, ale bylo tam i napsáno : "Námitky proti fakturované částce musí být vzneseny a doručeny Academic Singles písemně nejpozději do 6 týdnů po obdržení Academic Singles faktury. Pokud námitka nebyla vznesena v požadované lhůtě, fakturovaná částka je považována za schválenou."
Námitku proti fakturované částce jsem vznesl hned v den, kdy mi byla stržena z účtu, proto pokud to chápu správně, tak jsem stihl termín uváděných 6-ti týdnů a částka by mi měla být vrácena. Nebo se mýlím? Prosím Vás tímto o radu na čí straně je pravda.
Předem moc děkuji!
Rád bych dostal zpět své peníze za nevyužité služby.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Pokud došlo ke stržení platby neprávem a platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.