Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#36970Po odstoupení od smlouvy 22.10.2019 a nedodání zboží do dnešního dne 15.11.2019 nevrácené peníze zpět

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.11.2019, před 5 lety

Petr Tišer

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 21.10.2019 jsem na internerovém obchodu objednal a zaplatil dopředu Lednici s mrazákem BOSCH KGN39IJ4A včetně služby doručení až do bytu s dopomocí řidiči.
Dne 22.10.2019 jsem odstoupil od smlouvy a z tohoto důvodu nebylo zboží doručeno a nebdržel jsem jej.Do dnešního dne 15.11.2019 nebyl vydán dobropis za neodebrané zboží a nybyly vráceny peníze zpět.Při komunikaci s reklamačním oddělením a zákaznickou linkou není znám přesný důvodu proč nebyl vydán dobropis a vráceny peníze zpět.Na pobočce Alza České Budějovice jsem se snažil předat písemně vyádření k odstoupení smlouvy mi bylo řečeno mám se obrátit na Alza v Praze protože jsem u nich zboží nekoupil a nemohou to proto se mnou řešit. Jedna z výmluv je že musí obdržet neodebrané zboží zpět a že regionální přepravce zboží nevrátil.Tuto skutečnost nemohu ovlivnit když jsem fyzicky zboží neobdržel.Po telefonickém ověření u reginonálního dopravce jsem zjistil že zboží vrátil na pobočku Alza v neděli odpoledne 10.11.2019 a že nejsem jediný zázkaník který tento problém řeší.Obchodní pomínky Alza cituji: Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Alze bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od Alzy obdržel, a to na své náklady.Poprosísm aby Alza na své stránky uvedla že pokud zákazník odstopupí od smlouvy a zboží neobdrží musí čekat neomezeně dlouho na to až se vrátí zboží a že tuto skutečnost nemůže žádným způsobem ovlivnit.


Produkt

Lednice s mrazákem BOSCH KGN39IJ4A


Požadované řešení

Prosím vrácení kupní ceny zpět na neodebrané zboží které jsem z důvodu odstoupení do smlouvy neobdržel.
Děkuji pěkně


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2019 09:34, před 5 lety

V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady.

Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. V případě, že tak neučiní ocitá se v prodlení a spotřebitel může navíc požadovat i úrok z prodlení v zákonné výši.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2019 10:56, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.