Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
tuto záležitost včetně e-mailů jsem již řešila s vaší poradnou a pod č.j. 57925/JMA, bohužel na vaší radu, abych odstoupila od smlouvy, reagují opakovaně tak, že jim je líto, ale zboží už je na cestě. Potřebovala bych také vědět, zda v případě, že by nějaká zásilka přišla, zda mi doporučujete, abych ji převzala, děkuji za pomoc
Veronika Hronová
omylem objednané více kusů obuvi
vrácení peněz
|
Tweet |
V daném případě se jedná o zahraniční subjekt. Pokud se však podnikatel zaměřuje na české spotřebitele - má českou jazykovou mutaci serveru, ceny uvádí také v korunách a dodává do ČR, pak by český soud dle kolizních norem mezinárodního práva soukromého přistoupil k takovému postupu, že by musel zajistit, aby postavení spotřebitele bylo minimálně tak dobré, jak mu zaručuje český právní řád. Informativně tedy přikládáme postup dle českého práva, konečný postup se může v souvislosti s určením rozhodného práva značně lišit.
V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady.
Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. V případě, že tak neučiní ocitá se v prodlení a spotřebitel může navíc požadovat i úrok z prodlení v zákonné výši.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.