Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21.10.2019 jsem v internetovém obchodě elektro-kamik.cz objednala pračku Whirlpool FWSD71283WCV EU (č. objednávky 190800132). Při objednání zboží byla uvedena dodací lhůta 5-7 dní. Čásku 9430,- za pračku jsem odeslala v den objednání bankovním převodem na účet dodavatele dle zaslané zálohové faktury. V den objednání jsem od internetového obchodu obdržela ještě e-mail s informací o přijetí objednávky.
Poté již další informace nepřišly.
Dne 29.10.2019 (úterý) jsem posílala e-mail s dotazem, kdy mohu očekávat doručení zboží. Přišla pouze odpověď, že to bude v tom týdnu. Čekala jsem do pátku 1.11.2019 a zboží mi stále nebylo doručeno. Psala jsem tedy opět další e-mail s dotazem, kdy mi bude zboží doručeno. Internetový obchod nekomunikoval. Dne 1.11.2019 jsem poslala odstoupení od smlouvy, opět odezva na odstoupení žádná. Dosud mi nebyly navráceny peníze (9430,-) za zboží, které jsem neobdržela.
pračku Whirlpool FWSD71283WCV EU
Prosím o okamžité vrácení zaplacené částky 9430,-.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tento nárok má spotřebitel z logiky věci samozřejmě i před tím, než mu zboží vůbec přijde.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.