Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu jsem objednala zboží a ve 14denní lhůtě chtěla vrátit. Bohužel eshop má ve svých podmínkách jedinou možnou cestu vrácení a to Českou poštou. Toto považuji za narušení mých práv, kdy si chci volit přepravce sama. Ceny služeb ČP jsou zdaleka nejvyšší, navíc mne velmi omezuje, že musím dojít na pobočku, vystát si frontu, zaplatit nehorázné poštovné a ještě se modlit, aby balík byl vůbec doručen.
Proto jsem v tomto konkrétním případě využila přepravce (na poštu jsem se v rámci jejich otvíracích hodin nedostala). Bohužel v adresném místě (což je depo ČP) nebyl nikdo, kdo by jej od kurýra převzal a balík se mi tedy vrátil zpět. Toto mi opravdu přijde slušně řečeno "na hlavu postavené" a absolutně nepochopitelné.
Vracení zboží
Prosím o vrácení nákladů za dvojí poštovné a zároveň o upravení obchodních podmínek tak, aby si zákazník vybral přepravce, který mi vyhovuje a nikoliv takového, který je na trhu nejdražší, ale za to nejmnéně spolehlivý...
|
Tweet |
Podle zákona nese spotřebitel přímé náklady spojené s vrácením zboží, pokud ho na to podnikatel upozornil v rámci plnění informační povinnosti např. v obchodních podmínkách.
Pokud prodejce omezuje spotřebitelovo právo na odstoupení od smlouvy, k takovémuto ujednání se jako k nepřiměřenému nepřihlíží (viz § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Jelikož je to spotřebitel, kdo zpravidla nese při odstoupení náklady spojené s doručením zboží, volí také způsob přepravy.
Odstoupení je účinné doručením a postačí, pokud je poslední den lhůty odesláno. Fakt, že si prodávající balík nevyzvedne, neznamená, že odstoupení nebude účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájenímimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.