Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V souvislosti s nastálou situací byla stanovena "totální škoda" ve vztahu k mému autu.
23.08.2019 a 18.10.2019 jsem se na Vás obrácel se žádosti vyplatit rozdíl mezi prodávací cenou a částkou určenou pojistitelem. Kupní smlouvu jsem doložil 23.08.2019.
Do teď jsem nedostal zbytek sumy za auto. Uplynuly již 3 měsíce, avšak ani peníze, ani žádnou informaci jsem neobdržel.
Proč mi pojišťovna nechce vyplatit rozdíl?
Jak dlouho je třeba ještě počkat?
Prosím, zašlete požadovanou částku na můj účet.
Předem děkuji.
Čpu: 2192021006, Čps: 6133993545
Vyplacení pojistného plnění v plné výši.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2952 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se nahrazuje skutečná škoda. Skutečnou škodou je mj. i rozdíl v tržní ceně vozidla před a po nehodě.
Jak uvádí i Ústavní soud ČR v rozhodnutí sp. zn. II. ÚS 795/16, k nahrazení škody je třeba nejen obnovení funkční a technické hodnoty vozidla, ale i náhrada rozdílu v tržní ceně vozu před a po nehodě. Ústavní soud doslova uvádí "Pakliže dojde v důsledku protiprávního jednání k poškození věci, je proto ve smyslu principu úplného odškodnění klíčové, aby byla hodnota věci obnovena či v penězích nahrazena ve všech zmíněných ohledech."
Ustanovení § 2951 odst. 1 občanského zákoníku říká: "Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích." S ohledem na povahu škody (vůz již nelze uvést do "nebouraného" stavu), by mělo dojít k vyrovnání rozdílu v tržní ceně v penězích.
Přesnou výši rozdílu v tržní ceně před a po nehodě může určit např. soudní znalec. Databáze soudních znalců je k nalezení na: https://www.dtest.cz/soudni-znalci nebo: https://portal.justice.cz
Dobrý den,
dovoluji si Vás informovat, že z důvodu ochrany osobních údajů klienta byla odpověď odeslána dopisem na jeho e-mailovou adresu.
S pozdravem
Ing. Eva Jabulková
manažer řešení stížností
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.