Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U zakoupených letních bot (nazouváky) značky Högl (cena 2920,- kč) v OC Vaňkovka v Brně vystoupily pod patou na levé i pravé botě asi hřebíky. Stélka uvnitř bot se srolovala - odlepila záhy po prvním nošení. Botu jsem šla po roce a půl vlastnění a vzhledem k typu boty - po cca půl roce nošení reklamovat a asertivní paní prodavačka mi sdělila, že bota je vychozená. přesto jsem na reklamaci trvala. Moc se jí to nezdálo, ale nakonec ji se mnou sepsala a zpět mi přišlo vyjádření, že se reklamace zamítá. Že nelze zaměňovat délku životnosti obuvi s reklamační lhůtou a že je obuv zužitá. Myslela jsem si, že z logiky věci musí obuv přežít záruční dobu. Navíc jsem ji vzhledem k typu boty mohla nosit skutečně pouze omezenou dobu. S výsledkem reklamace tudíž nesouhlasím. Boty byly zakoupeny 14.4.2018.
reklamované zboží: WW1800nu: WW5-101800-Dám. nude/18000 - velikost 39
Cílem mé stížnosti je vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz