Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#37024Reklamace nabíječky notebooku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.11.2019, před 5 lety

Tomáš Vaic

Znění stížnosti

Dne 5.11.2019 jsme reklamovali nabíječku k notebooku Tablet PC Lenovo Yoga 510-14AST Black s tím, že nabíječka nenabíjí. S jinou nabíječkou nemá uvedený počítač problém. Po 12 dnech od podání reklamace nám byla reklamace zamítnuta - uvedný důvod: Veškeré příslušenství zaslané bez přístroje se neopravuje, nutné dodat kompletní produkt.
Jsem přesvědčen, že k posouzení, zda je nabíječka vadná či nikoliv nebí třeba předání hlavní věci a jedná se tak o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174.
Notebook potřebuji se svému studiu a předání na 30 dnů mě nepřiměřeně zatěžuje. Kontaktovala jsem proto znovu prodejce, který mi odpověděl, že "nabíjačka je súčasťou balenia notebooku, preto je na reklamáciu potrebné dodať aj samotný porčítač. Na faktúre je ako produkt uvedneý notebook, nie nabíjačka, preto je potrebné zaslať do servisu všetko, čo balenie obsahovalo." S tímto vyjádřením prodejce nesouhlasím.
Děkuji


Produkt

Tablet PC Lenovo Yoga 510-14AST Black Sériové č. MP1DFP2ZMPNXB831904N Objednací kód NT301w4v5b3


Požadované řešení

Výměna či oprava nabíječky notebooku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2019 10:48, před 5 lety

Pokud spotřebitel reklamuje vadné příslušenství k věci, nemůže po něm prodávající požadovat také předání hlavní věci. Mohl by tak učinit jen v případě, je-li to nezbytné pro posouzení vady. Požaduje-li prodávající k uplatnění reklamace příslušenství i předání hlavní věci, aniž by to bylo nutné, jedná se o omezení uplatnění práva z vadného plnění dle § 2174 občanského zákoníku a k takovému omezení se nepřihlíží.

Má-li zboží vadu, za kterou prodejce odpovídá, měla by spotřebitele náprava zatěžovat co nejméně. Proto není přiměřené vyžadovat od spotřebitele, aby se v užívání zboží omezil reklamací více, než je nezbytně nutné.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyjádřením společnosti, má možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci, která může posoudit, zda společnost nejednala v rozporu se zákonem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2019 10:51, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.