Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V květnu letošního roku jsem koupila kovový nábytek, který je prezentovaný jako nerezový. Stůl začal reznout a po zaslání fotografií bylo sděleno, že mám poslat nábytek na fakturační adresu DEOKORK k prověření. Stůl váží cca 15 kg. Je rez skrytá vada?? Jedná se o klamání zákazníka? Jak mám stůl dopravit na poštu??? Měla by firma DEOKORK vyzvednout sama vadné zboží, resp. mám nárok na slevu? Děkuji Plecitá
rezivějící stůl
DEOKORK si stůl má sám odvést a následně dovést nový.
|
Tweet |
Domnívá-li se spotřebitel, že je zboží vadné, je nutné uplatnit reklamaci u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Reklamaci je nutné uplatnit v souladu s reklamačním řádem prodávajícího.
Odpovědný subjekt na základě uplatněné reklamace rozhodne o její oprávněnosti. Uzná-li, že se jedná o vadu odstranitelnou, spotřebitel má právo na její odstranění. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může spotřebitel požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Pokud vzniknou spotřebiteli s uplatněním reklamace náklady, má v případě oprávněné reklamace právo na jejich úhradu (tedy např. poštovné atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.