Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
prostřednictvím parcel shopu jsme předal k přepravě balík - keramické umývadlo LAUFEN PRO.
Jednalo se o originální balení výrobce, vrácení nevhodně zvoleného rozměru umývadla.
Příjemce (původní prodejce) mne informoval o poškození a poslal fotografie rozbitého umývadla.
Po podání reklamace tato nebyla uznána z důvodu:
......porušení Všeobecných podmínek dle hlavy 3 Povinnosti Odesílatele, odstavce 3.1
Odesílatel má následující povinnosti: písmene a) připravit a přiměřeně zabalit Zásilku tak, aby byla zabezpečena její
bezpečná přeprava při vynaložení běžné péče při manipulaci prostřednictvím automatizovaných systémů.
Musíme s politováním konstatovat, že po přezkoumání způsobu zabalení výše uvedené zásilky, byl způsob zabalení
shledán nedostatečný vzhledem k charakteru obsahu zásilky, kdy přepravované zboží bylo v přepravním kartonu bez
adekvátní výplně a deformačních zón. Dále zásilka nebyla označena výstražnými manipulačními značkami typu křehké.
K poškození nedošlo špatnou manipulací, ale nedostatečným zajištěním zboží v zásilce proti poškození odesilatelem.
S vyjádřením jsme nesouhlasil, umývadlo bylo zabaleno v originálním balení, tak, jak jej vyskladnili ve výrobě, odeslali na skladiště, následně mně. Nepřežilo až manipulaci PPL.
Značkovou sanitární keramiku jsme také nepovažoval za křehké zboží, snese standardní zatížení, není jednoduché jej rozbít, pokud s krabicí nehodíte. Krabice s umývadlem byla i přiměřeně těžká, což jsme předpokládal také zajistí rozumnou manipulaci. Při předání v PPL parcel shopu jsme se s paní bavili o zasílání, i o předmětu balíku, žádné upozornění na potřebu označovat balení, ani nabídku např. polepek "křehké" jsem nedostal. Nicméně při standardní manipulaci nepovažuji umývadlo za křehké.
Jako spotřebitel nejsem expertem na přepravu, Umývadlo nepovažuji za křehkou věc, snad jen za těžkou, zabaleno bylo originálně, od výrobce a následně přetaženo papírem s adresami, abych originální obal neznehodnotil a mohlo se dále prodat.
takovéto jednostranné zřeknutí se jakékoliv odpovědnosti za nevhodnou manipulaci mi nepřijde v pořádku. Na svůj nesouhlas a žádost předání kontaktu nadřízeného nemám odpověď.
Vzniklá škoda je 2.712,- Kč bez poplatků PPL za zaslání.
zásilka č. 40070224235, rozbitá začková (tedy kvalitní) sanitární keramika - umývadlo LAUFEN PRO, model H8129640001091.
Náhrada škody za zničené umývadlo, tedy zaslání částky placené za umývadlo na můj účet.
|
Tweet |
Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo zda škodu způsobil přepravce.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud dopravce uplatněnou reklamaci zamítl a stěžovatel se přesto domnívá, že tak učinil neoprávněně, bude nutné vyřízenou reklamaci rozporovat. Stěžovatel má možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození zásilky došlo. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Znalecké posudky píší soudní znalci, jejichž seznam nalezne stěžovatel na www.justice.cz. Soudního znalce je vhodné nejprve kontaktovat a zeptat se ho, zda-li je schopen tuto vadu dodání posoudit. Náklady na soudního znalce, pokud dá za pravdu stěžovateli, lze následně požadovat po dopravci v rámci § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, jakožto náklady účelně vynaložené k uplatnění práva z vadného plnění. Spotřebitel také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradil za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.
Odmítne-li však zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.
V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.