Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 17.2.19 jsem u společnosti zakoupil LED žárovky
12× 5749V Led žárovka G9 2,5W 200lm studená --> dnes funguje pouze 6 kusů (50%), žárovky byly v provozu max 30h a udáváná životnost je 25 000h!
12× Led žárovka G4 2W 220lm teplá napájení - 12V - stejnosměrné DC --> do dnes fungují cca 4 ks, žárovky byly v provozu max 40h
5× Led žárovka G4 2W 180lm neutrální (2W) - 12V --> fungují 4ks (u některých odešlá část led) -> do dnes fungují cca 4 ks, žárovky byly v provozu max 40h
Jelikož odešlo velké množství za krátký čas, firmu levne-led žárovky jsem požádál o řešení ve formě reklamace, odpověd dorazila do 1h:
"Dobrý den,
Bohužel, pokud byly žárovky byly poškozené nebo opotřebené běžným používáním, již reklamaci uplatnit nelze.
S pozdravem,
Tým Levné-LEDžárovky.cz"
Chci se teda zeptat kde je pravda? Já mám za to, že i na spotřební zboží jako jsou LED žárovky platí záruka 24 měsíců. Odpad v podobě levných žárovek jsem nahradil levnýma žárovkami s Hornbachu, které jsou bez problémů. V Hornbachu mi bylo dokonce řečeno, že si mám zkopírovat učtenku protože záruka na LED je 5 let. Pokud žárovka odejde mám přijet s účtenkou.
Nejedná se mi ani tak o peníze ale o spravedlivost a princip.
Děkuji
S pozdravem
Ing. Roman Kučera
Mimochodem, žárovky, které jsem nakupoval už nejsou ani v nabídce - to se u spolehlivých produktů nestává.
5749V Led žárovka G9 2,5W 200lm studená; Led žárovka G4 2W 220lm teplá napájení - 12V a Led žárovka G4 2W 180lm neutrální (2W)
Jiné zboží, odstoupení od KS.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012, občanský zákoník, za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.
Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.