Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
vím, že společnost T-mobile se rozhodla, že se nebude vyjadřovat zde na VašeStížnosti.cz takže by mne spíš zajímal Váš pohled na věc.
Se společností jsem řešil neuznanou reklamaci MT. S odůvodněním, že MT byl mnou mechanicky poškozen pádem nebo nadměrným tlakem. Což absolutně odmítám což dokazuje i vzhled telefonu.
Spor byl dále řešen na jedné z poboček, kde jsem musel společně se svou sestrou (jelikož ona byla kupující a musí prý vše řešit ona) donést veškerou dokumentaci a tu společnost T-mobile zaslala soudnímu znalci, který má udělat nezávislý posudek na náklady společnosti.
Přijde mi divné, že by znalec měl rozhodnout aniž by MT viděl v jakém je stavu. A hlavně nám bylo sděleno, že se vyjádří do týdne a už to budou skoro 3 týdny a stále nic. Dnes jsme společnost kontaktovali a bylo nám sděleno, že soudní znalec toho má moc a ještě se k tomu nedostal. Zajímalo by mne jaká je nějaká zákonná lhůta do kdy se musí vyjádřit, když znalce platí společnost nikoliv já jako zákazník. Celý případ už trvá dva měsíce.
Oprava telefonu dle záruky
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.
Pokud soudnímu znalci není doručeno zboží, které je předmětem znaleckého posudku, není možné si představit způsob, jakým by mohl být znalecký posudek vypracován. Z tohoto důvodu je možné i vhodné vyzvat prodejce k navrácení dokumentace, kterou si za účelem vypracování znaleckého posudku vyžádal, a kontaktování soudního znalce přímo spotřebitelem, nikoli prostřednictvím prodávajícího. Cenu posudku lze totiž oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací, navíc bude vše plně "pod kontrolou" spotřebitele. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V případě potřeby další právní konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.