Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na webu rivalenti jsem objednala zboží,reklamace se týká 2 triček.Jedno tričko přišlo 1.10.2019,hned jsem reklamovala,velikost ani vzhled neodpovídal objednávce.Vyplnila jsem reklamační protokol-reklamace byla neuznaná,chtěli vyfotit tričko na osobě.To ale nebylo možné,tričko je tak velikost XS a objednávka byla na XL.Pro uznání reklamce chtěli foto s centimetrem a udat o kolik je menší než udávaná velikost.Vše jsem provedla, foto poslala i s rozpisem že je o 20cm užší a o 7 cm kratší.Od té doby se mnou nikdo nekomunikuje.Druhé tričko nepřišlo vůbec,po lhůtě 60 dní jsem rovněž vyplnila reklamační protokol,žádala vrácení peněz ale žádná odpověď,nikdo již se mnou nekomunikuje. Celkově jsem je kontaktovala emailem několikrát, bez odezvy. Snažila jsem se několikrát i dovolat na zákaznickou linku, bohužel nikdo to nebere.
Pánské tričko Lion King, velikost XL, cena 331,-, pánské tričko Jordan 23, velikost XL, cena 448,-
vrácení peněz za obě trička - o to jsem již v reklamačních protokolech žádala, číslo účtu napsala
|
Tweet |
Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V odstoupení od smlouvy nemusí spotřebitelka udávat důvod, proč tak učinila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitelka tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.