Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od této stránky již v životě nic nekoupíme. Objednali jsme postel. Bohužel ji dopravce zlomil, zřejmě když ji nakládal. Přivezený balík jsem při předání zkontrolovala, bohužel ne zespod - já žena bych sama tak těžký balík neotočila. Při otevření krabice jsme zjistili, že díly co byly naspodu jsou všechny zlomené a krabice zespod poničená. Ještě ten den jsme napsali žádost o reklamaci, která byla zprvu přijatá, bohužel uběhlo už 20 dní a dnes jsme se dozvěděli, že reklamace nebyla přijata. Takže tu čekáme už skoro měsíc na novou postel a teď se dozvíme, že nebude. Opravdu nevím co budeme se zlomenou postelí dělat, za tolik peněz no to se opravdu vyplatí. Proto bych chtěla upozornit na tento problém. Dopředu jsme poučeni a už NIKDY přes tento obchod nic nekoupíme.
Postel
Uznání reklamace a náhrada škod.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za to, že věc při převzetí nemá vady. Spotřebiteli zákon neukládá kontrolní povinnost. Pokud se vada projeví v době 6 měsíců od převzetí, má se za to, že byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.