Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#37075Zamítnuta reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.11.2019, před 5 lety

Tomas Svoboda

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 30.12.2016 jsem si na prodejně OKAY v Poděbradech zakoupila televizi značky model : Philips 49PFS4131, když jsem tuto televizi kupovala na prodejně OKAY v Poděbradech se mě prodejce ptal, zda chci k televizi prodlouženou záruku, řekla jsem že ne nechci, ale jelikož už paní prodejní vše vypsala a zahrnula tam i tu pojistku, tak jsem to nechala být, ale jelikož už to vše bylo podepsané atd. tak jsem se paní prodavačky ptala k čemu ta prodloužená záruka je a odpověděla mi, že pokud se s televizí něco stane, přestane fungovat a rozbije se vám, tak vám jí ihned vyměníme a odnesete si novou, ale jelikož ted po těch 3 letech nám odešla televize. Přesně se stalo to, že ve večerních hodinách při koukání na televizi se nám udělaly pruhy v obrazu, které se rozšiřovaly až nešlo koukat na televizi vůbec.
Tak jsem zajela na prodejnu OKAY, kde mi hned oznámily že si to musím vyřešit s pojištovnou, takže jsem volala na pojištovnu Allianz, kteří nám poslaly technika ten si televizi odvezl a pojištovna nám poslala email že reklamace byla zamítnuta díky mechanické vadě.
Zde píšou Pojištění prodloužené záruky se nevztahuje na vady nebo poruchy pojištěného výrobku: 9.).
způsobené mechanickým poškozením zboží. Po diagnostice TV zjištěno mechanické poškození LCD
panelu - prasknutí zobrazovacího skla. +nejsou k televizi díly.
Ted si říkám k čemu ta pojistka vlastně je, když vám zničeho nic přestane fungovat televize. A to co mi říkaly v OKAY je nepravdivé televize se rozbila nová nebyla jak říkaly ani prodloužená záruka nepomohla tudíž tuto záruku zbytečně dávat myslím si že to jsou vyhozené peníze.
Navíc mi technik poslal email s tím, že to pojištovna zamítla a že mi televizi vrátí s cenou 605 kč za to že jsem to dal na reklamaci tudíž prodloužená záruka za cenu 3600 kč + 605 kč za neopravenou televizi super nákup... a super prodloužená záruka, která je podle mě zbytečná hlavně ale že mi bylo tvrzeno něco jiného.


Produkt

Značka a model : Philips 49PFS4131 Výrobní číslo : FZ3A1648047994


Požadované řešení

Byla bych ráda, kdyby vrátily peníze za televizi nebo opravily či vyměnily jak bylo řečeno, když už platím za pojištění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 12:18, před 5 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Pokud mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu způsobenou mechanickým poškozením nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.

Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Uložit spotřebiteli poplatek za uplatnění jeho smluvně ujednaného práva na reklamaci není v souladu se zákonem, byť by to bylo ujednáno ve smlouvě. Jednalo by se o nepřiměřené a zakázané ujednání (viz § 1813 a § 1815 zákona č. 89/2012, občanský zákoník). K takovému ujednání se nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2019 10:05, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.