Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o další postup v případě prodloužení předplatného. Bohužel jsem si této informace nevšimla a došlo k prodloužení, s tím, že na můj e-mail dorazila 17. 6. 2019 upomínka na částku 4 788,- Kč + 283,- Kč manipulační poplatek. Na upomínku jsem nereagovala (nevyžádaná pošta) a aktuálně mi dorazil dopis (obyčejnou poštou) z 30.10.2019 a 11.11.2019 v anglickém jazyce, již nazvaný jako "Payment summons" a to od společnosti Intrum Financial Services GmbH a již na částku 270,58- EUR. Předem děkuji za radu, jak postupovat.
S pozdravem
be2 S.a.r.l. - premium členství
platba původní částky, případně zaslání přepočtu na měnu EUR, postup výpočtu úroků a vyjádření ke komunikaci v jiném jazyce.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
danou společnost jsem kontaktovala na e-mailu michal.hlavacek@be2.com a odpověď je následující, viz. níže - opět odkaz na inkasní agenturu.
"Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.
Pokud jste doposud nebyl/a z jejich strany kontaktován/a, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Veškerou budoucí korespondenci adresujte prosím přímo Vymáhací společnosti,
děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem,
Jana Hájková
Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Dále mě včera kontaktovala inkasní agentura, viz. níže.
"Forderung der be2 S.à.r.l. VAT ID : LU21536271 Kundennummer: CZ-2019-06-17-17503
Sehr geehrte Frau xxx,
zu Ihrem Aktenzeichen xxx steht ein Betrag von 271,63€ offen.
Bitte nehmen Sie diesbezüglich mit uns Kontakt auf.
lettershop-de@intrum.com
Vielen Dank.
Děkuji za vyjádření k dalšímu postupu řešení.
S pozdravem
Dle našeho názoru neprobíhá ujednání automatického prodlužování členství vůči spotřebitelům řádným způsobem, takže k němu platně nedochází. Jak jsme dále uváděli již výše, společnost v žádném nám známém případu nepřistoupila k tomu, že by vymáhala jí nárokovaný poplatek soudní cestou - spíše spoléhá na opakované urgování prostřednictvím soukromé komunikace.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby svých kroků vůči spotřebitelce zanechala.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.