Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
LG se odvolává na obchodní podmínky údajně nadstandartní služby servis U Vás doma, jejíž prostřednictvím má být poskytnuta záruční oprava. Sušička přestala fungovat po 2 a půl měsících (model, který je Vámi jako D testem doporučen). LG trvá na tom, abych sušičku, která je umístěná na pračce, sundala z pračky dolů a umožnila opravu. Sušičku mám takto umístěnou z nedostatku místa, nemám na opravu prostor a ve věku 80 let ani kapacitu se sušičkou manipulovat. Předpokládala bych vstřícný přístup od LG, když jejich výrobek přestal fungovat a to rychlou opravu či výměnu za funkční kus. V LG obchodních podmínkách jsem tuto povinnost nenašla, naopak poskytla jsem veškerou součinnost. Nyní žádám o poskytnutí tzv. dílenské opravy a to co nejdříve nebo výměnu za funkční produkt. Protože je komunikace ze strany LG velmi nevstřícná, obracím se na Vás. Recenze servisu LG na internetu jsou ilustrativní. Příště se prosím u hodnocení výrobků zaměřte také na kvalitu servisu. Já se už výrobkům LG raději vyhnu, bohužel jsem koupila se sušičkou také pračku LG, tak mohu jen doufat, že vydrží déle než sušička.
LG model RC91U2AV2W Serial No. 905KWNM4W559
Výměna za funkční kus.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
U průběhu reklamace platí, že ze zákona probíhá zásadně u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Pokud prodejce garantuje ve smluvním ujednání se spotřebitelem i pro spotřebitele výhodnější řešení (kupř. oprava v místě bydliště spotřebitele), pak ho dané ujednání zavazuje a je povinen opravu provést v místě bydliště spotřebitele.
Co se týče nároků plynoucích spotřebiteli z vadného plnění, má spotřebitel právo požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.