Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
i já jsem se nechala do sítí této tajemné seznamky Be2, a to 22.12. 2018
Dobrovolně jsem zaplatila oněch 149 Kč.
Pak přišlo překvapení v podobě samovolného stržení částky 2 247 Kč
Takže podle seznamky jsem měla předplaceno do 30.4.2019
Na tuto skutečnost mne upozornili meilem.
27.5.2019 jsem meilem vypověděla smlouvu. Vzhledem k faktu, že mi byla v ukradena kreditní karta, měla jsem ji zablokovanou a již nemohla společnost Be2 samovolně nakládat s mými financemi. Upozornili mne na nedodržení podmínek a na to, že mi budou počítány penále a budou vymáhány cizí společností.
Protože mi přestaly podvodné nabídky chodit na můj meil, brala jsem to jako uzavřenou věc.
K mému nemilému překvapení mi asi po 3 měsících opět začaly chodil ony nabídkové meily.
Opět jsem zažádala (25.8.20019) o zrušení členství a vyškrtnutí z jejich databáze.
Poslali mi okopírovaný text a jinak opět nereagovali.
A zase se opakovalo celé kolečko znovu. Po nějakém čase mi začaly chodit meily, nabízející kontakty.
15.11.2019 jsem poslala opět, již po třetí, žádost o zrušení mého účtu.
Toto jsem poslala na meil a i doporučeným dopisem do Luxemburku.
Na meil mi bylo odpovězeno, že již proti mě bylo zahájeno řízení na vymáhání dluhu. A jestli nepřišlo, tak brzy dojde.
Když tady pročítám stížnosti na tuto seznamku, je s podivem, že ještě funguje a nezajímá se o ně Policie.
Ukončení smlouvy k 27.5.2019 a okamžité navrácení samovolně stržených peněz
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.