Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#37089Neúplné doklady ke garanční opravě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2019, před 5 lety

Antonín Trtílek

Znění stížnosti

29.9.2016 mi byla vrácena a opravena v rámci garanční opravy tiskárna CANON IXMA G3400 zakoupená v ALZE 21.7.2016 daňový doklad 2162139648. Na garanční opravu se vtahoval doklad o prodloužení záruky zaplacený dne 31.1.2018 na dobu dalších 24 měsíců, tak,že na výrobek se stále vztahuje garanční doba .
Garanční oprava byla provedena v pořádku, ale při převzetí tiskárny mi nebyl dodán doklad co bylo v tiskárně opraveno a jaké díly byly v tiskárně vyměněny. myslím, že na tuto informaci mám ze zákona nárok. Při návštěvě pobočky prodejny Alza na Praze Hájích mi bylo sděleno, že se jedná o prodlouženou záruku a opravu tudíž již neprovádí autorizovaný servis a proto z těchto důvodů tento doklad nevydávají.


Produkt

Inkoustová tiskárna Canon Pixma G3400 sériové číslo 910630C00992AA21KKFA12095


Požadované řešení

Dodání protokolu o provedené garanční opravě tiskárny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 17:55, před 5 lety

V tomto případě je třeba odlišit zákonnou a smluvní záruku. Zákonná odpovědnost za vady trvá dle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 24 měsíců od převzetí věci. V této době může spotřebitel zboží reklamovat a prodávající má všechny zákonné povinnosti vč. vydání reklamačního protokolu dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Po uplynutí 24 měsíců přichází na řadu záruka smluvní, kterou prodávající poskytuje nad rámec zákona na základě uzavřené smlouvy. V daném případě se práva a povinnosti stran řídí smluvními ujednáními. Záleží tedy, zda bylo ujednáno jaké doklady k opravám prodávající bude vydávat. Pokud však rozsah práv a povinností z prodloužené záruky nebyl sjednán, lze dovodit že trvají práva spotřebitele v zákonném rozsahu - v takové situaci by nárok na vydání protokolu o opravě nárok měl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2019 10:05, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.