Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Singles50 Platební upomínka - reklamace
Dne 18.9.2019 jsem se zaregistrovala a zaplatila členství v seznamce za 149 Kč na jeden měsíc, tj do 18.10.2019.
Společnost bez mého vědomí nebo upozornění sama prodloužila členství a nyní po uplynutí druhého měsíce jsem dnes tj. 19.11. 2019 obdržela upomínku na úhradu 2.530,- Kč.
Vůbec nechápu, jak k takové částce společnost došla …???
Současně s upomínkou k zaplacení je i výhružka,že pokud částku nezaplatím,bude případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků. Poslala jsem jim dnes odpověd emailem v tomto znění :
collections@be2.com
CZ-2019-10-23-196626558-KS-DN Požaduji okamžité ukončení smluvního vztahu se Singles50(Be2),zrušení automatického prodlužování Prémiového členství a vymáhání jakýchkoliv dalších poplatků.Zároveň požaduji vyřazení mých osobních údajů z
databáze společnosti Singles 50 a vymazání mého profilu na jejich stránkách.
VOP vaší společnosti jsou nedostatečné a neinformují zákazníka o délce výpovědní lhůty,ani o ceně služby.
Smlouva je neplatná z důvodu porušení platných českých zákonů,zejména zákona o ochraně spotřebitele. Vaše společnost NEDODRŽUJE body svých vlastních obchodních podmínek,ve kterých se hovoří o tom,že platné způsoby placení budou vysvětleny v rámci objednání příslušné placené služby.Informace při samotném objednávání služby jsou záměrně podány tak,aby uvedly zákazníka v omyl- neprůhledný,matoucí způsob uvedení informací a jejich účelové roztříštění na různá místa,neúměrná velikost a barva písma atd. Informace jsou podány přímo při platebním procesu, ale jsou podány tak, že si jich objednatel nejenže nevšimne,ale ani nemá šanci si z nich vyvodit,že mu budou strženy peníze bez jeho vědomí. Vaše společnost se dopouští klamavého jednání a porušuje tak hned několik paragrafů zákona o ochraně spotřebitele ( § 3,4,5,5a ) a provinuje se ve smyslu § 24/1a. Neúměrně přemrštěnou cenou neodpovídající tržním podmínkám odporuje § 38 a 580 občanského zákoníku o pravidlech stanovených dobrými mravy a kvalitou svých služeb ( falešné virtuální profily atd. ) porušuje také § 3/1. S přátelským pozdravem Mirka
Požaduji, aby společnost Singles50 moji věc uzavřela a dál po mně nevymáhala peníze.
Dopis odesílám na adresy
- collections@be2.com
- dTest
- k řešení na Evropské spotřebitelské centrum
19. 11. 2019 Mirka
Požaduji, aby společnost Singles50 moji věc uzavřela a dál po mně nevymáhala peníze.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku mimo jiné o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným. Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si po dobu alespoň tří let uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že společnost žádá zaplacení údajného dluhu neoprávněně (pokud v uvedené době nedojde k podání žaloby, může spotřebitelka poté uplatnit námitku promlčení).
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.