Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
V 18.09 plánovaný odjezd na nástupišti 1b v Praze na Hlavním nádraží do Ostravy. V 18.00 tam stojíme. Poté hlášeno 15 min. zpoždění. mrzneme, ale stojíme. Stojíme přímo u cedule na stropě, kde je napsáno 1b a vedle toho info o příjezdu vlaku a zpoždění. V 18.24 nápis definitivně zhasne.
Běžíme s taškami a kufry na přepážku Leo Expres dole a pán nám v klidu říká - vlak tam byl a právě odjel! Pak nám začal vysvětlovat, že ta kolej byla ještě někde dál. Když jsme chtěly kvůli chybě v značení vrátit peníze, řekl nám, ať to řešíme na telefonní lince.
Vím, že na tom nástupišti byli ještě dva mladí lidé, muž a žena mluvící cizím jazykem, kterým se to stalo také. Běželyjsem pak na Regio Jet i České dráhy - pendolíno. Vše jelo až za téměř dvě hodiny a nakonec jsme jely klasickým expresem českých drah - plný po střechu bez místenky!!! Cena jízdenky ČD byla 679 Kč.
Protože ve vlaku, na který jsme musely běžet abychom jej stihli (měl také zpoždění) jsme na linku volaly z vlaku, a hovor nám ještě dvakrát padl. Na potřetí nám paní řekla, ať napíšeme email. To je taky celkem otravné - řešit na přepášce, poté na lince a nakonec emailem. Doma jsem se na mapu podívala a bylo mi jasné, kde váš vlak stál, ale bylo napsáno 1b, já stála u 1b a více jsem pro to opravdu udělat nedokázala. Je mi jasné, že pokud bych s vámi nejela poprvé, věděla bych to. Ale my obě poprvé jely.
Žádám o vrácení celé částky za cestu zpět. Jednalo se o zpáteční jízdenku.
SPolečnost nám 19.11 poslala záporné stanovisko.
Zpáteční jízdenka Praha - Ostrava
Vrácení jízdného za cestu zpět 686 Kč.
|
Tweet |
Přepravní společnost by měla zajistit, aby spotřebitelé byli dostatečné informování, z jakého nástupiště vlak odjíždí. V případě, že se spotřebitel řídil dle pokynů uváděných společností, ale nestihl vlak, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
Jak vyplývá z ustanovení článku 4.1 Přepravních podmínek společnosti, v případě, že nedošlo k provedení přepravy z důvodů pochybení na straně přepravce, má spotřebitelka nárok na vrácení celého jízdného.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Po kontrole vlakovým dispečerem náš vlakový spoj LE1365 dne 16.11.2019 s pravidelným odjezdem v 18:09 z Prahy hl. n. stál na správném nástupišti, které bylo hlášeno místním rozhlasem a informačními tabulemi. Spoj odjel v 18:23 z nástupiště 1b, kolej 13b. Je mi líto, že jste vlak nestihly, avšak zde nevzniká nárok na kompenzaci a vrácení jízdného, neboť nešlo o chybné hlášení nebo o chybu na naší straně. Je důležité sledovat šipky ukazující směr nástupiště 1b v budově nádraží.
S pozdravem,
Jakub Vyskočil
Customer Care Manager
My jsme na nástupišti stály v 18.00 a předtím jsme mluvily na přepážce s Vaším zaměstnancem, takže to není o tom, že bychom vlak nestihly! Stály jsme u cedule 1b, kde svítil i spoj a nebyly jsme jediné, kdo nevěděl, že za rohem je to správné 1b. Ve svém okolí jsem našla více lidí, kterým se přesně toto stalo. Jely jsme s vámi poprvé a evidentně naposledy. Víte velice dobře, že ta cedule tam u schodů je. Po šipkách jsme šly a došly k tomuto. Je mi líto, že nejste ochotni přiznat svou chybu.
Dobrý den,
v příloze posílám fotografie peronu při vstupu na nástupiště 1b. Na hlavním nádraží v Praze se nachází pouze jedno nástupiště 1b, nerozumím tedy argumentu "za rohem je správné 1b".
Děkuji!
S pozdravem,
Jakub Vyskočil
Customer Care manager
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.