Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21. 8. 2019 jsme si v obchodě Gastromania objednali zboží, které dorazilo 13. 9. poškozené.
Ještě ten den jsme podali reklamaci a 16. 9. dostali odpověď od pana S., že máme zboží zaslat zpět a bude nám zasláno nové zboží.
14. 10 jsme požadovali odstoupení od smlouvy a zaslání všech peněžních prostředků, jelikož náhradní zboží nedorazilo a nikdo se neobtěžoval se s námi domluvit.
Načež nám ještě ten den odpověděl pan S., že čeká na paletu a asi to bude obsaženo v ní. Žádný přesnější termín, omluva či cokoliv jiného, co bych já považovala za samozřejmost, pokud mi zákazník čeká čtvrt roku na objednávku!!!
Dne 15. 11. jsme tedy důrazně požádali o zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy a stále čekáme na jakoukoliv reakci!
Poklop z polyesteru na dezerty Ø 300 mm | CONTACTO, 644/300, OBJEDNÁVKA 0000036009
Rádi bychom pouze dostali zpět své peníze, včetně nákladů spojených s dopravou a vrácením poškozeného zboží!! A dále už nikdy o této společnosti neslyšeli!!
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku a to bez zbytečného odkladu.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.