Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem dva kusy handsfree označené jako Jabra Talk 5 na internetovém obchodě CZC.cz. Po doručení zboží jsem jedno zařízení vybalil a při zkoušce zvuku se mi jevil zvukový výkon příliš slabý. Proto jsem se rozhodl zařízení vrátit. Druhý den bylo zboží odesláno přičemž obratem mi dorazil email že zboží nelze vrátit z hygienických důvodů. Po konzultaci a řešení co je a co není hygienické zboží jsem odpověděl zpět paní která odstoupení vyřizovala. Následně se mi dostalo opět negativní odpovědi k vrácení zboží. Po kontaktování prodejce telefonicky mi bylo opět sděleno jeho negativní stanovisko.
Proto se v první fázi obracím na dTest.
Děkuji
Handsfree Jabra Talk 5
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Z tohoto obecného nároku činí občanský zákoník několik výjimek, jejichž úplný výčet je v § 1837 občanského zákoníku. Ustanovení § 1837 písm. g) občanského zákoníku pak stanoví, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky.
Při kvalifikaci handsfree jako zboží spadající pod výjimku popsanou v § 1837 písm. g) občanského zákoníku se jedná o hraniční situaci a bude velmi záležet na technickém, popř. designovém provedení daného výrobku. Pokud by bylo zboží schopné opětovného uvedení v prodej bez nutných technických úprav, nejedná se podle názoru dTestu o zboží, u kterého lze z hygienických důvodů odmítnout odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.