Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den.Dne 15.11 2019 jsem odvezl vůz na pobočku v Olomouci na reklamaci.Zadal jsem náhradní vůz.Rekli mi že nemají kapacitu.Mám nárok na náhradní vůz.Zatím nevím ani co se s mým vozem děje.Myslím že tam bude velký problēm s reklamaci.Budi vás informovat o dalším průběhu.Jedna se o vůz Škoda Superb 1.8 118kw r.v 2009 cena 194 000,-Vůz jsem koupil pred 3 měsíci.S pozdravem Spudil
Škoda Superb
Vrácení peněz.Popřípadě výměna za jiný.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud bude reklamace zamítnuta, doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Co se týče neposkytnutí náhradního vozu během vyřizování reklamace, nejedná se o nárok, který by spotřebiteli vyplýval ze zákona. Pokud však bylo poskytnutí náhradního vazu smluvně ujednáno, je prodejce povinen tento vůz spotřebiteli obstarat. Nedostatečná kapacita není omluvitelný důvod, pro který by prodejce uvedenou povinnost nemusel plnit.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Spudile,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili a že výměna byla v pořádku realizována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vše v pořådku.Reklamace vyřízena rychle!Společnost AAA Auto mohu jeden s mála doporučit.
Dobrý den,
děkuji Vám za Vaši zprávu a těší mě, že věc dopadla k Vaší spokojenosti. Děkuji, že jste využil tohoto fóra k řešení své stížnosti. Stížnost je tedy uzavřena ke spokojenosti zákazníka.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: