Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#37116Doplatek při ukočení smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2019, před 5 lety

Sergiy Kyrpychenko

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes jsem byl po 4 letech zrušit smlouvu a vrátit pronajatý modem na pobočce. Vzhledem k tomu, že majitel byt prodává a já se stěhuji, tak si internet s sebou nemohu přenést.

Na pobočce mi pracovnice sdělila, že prý mám věrnostní smlouvu, a že budu doplácet za předčasné ukončení smlouvy. Částku vypočítala na 1600 Kč.

Nechápu, jak si tato společnost dovoluje tvrdit, že mám nějakou slevu? Měsíčně platím 528,99 Kč, kdy na webu je udávaná ta samá částka za stejnou službu po 6 měsících (529 Kč). Sleva je tudíž jen při pořízení a to 6 měsíců.

Kde je tedy ta sleva? Rád bych to věděl, protože tohle mě připadá jako podvod a okrádání zákazníka. Na jakém základě společnost tvrdí, že čerpám slevu, která není ověřitelná? Protože více než 2 roky platím plnou cenu.

Ve smlouvě nemám žádnou zmínku o možné pokutě při předčasném ukončení. Je zde zmínka pouze o přijímacím řízení, které jsem vrátil včas a plně funkční s veškerým obsahem.

Dle nálezu Ústavního soudu 3512/11 o neplatnosti smluvní pokuty, pokud není uvedena na dokumentu s podpisem zákazníka (což není, nikdy jsem prodloužení "věrnostního období" neodsouhlasil). A také existuje Rozhodnutí ČTÚ z 2.5.2017 čj.ČTÚ-84 394/2016-603, kde ČTÚ rozhodl právě v této věci proti UPC ve smyslu, že systém "věrnostní období" je forma smluvní pokuty a tudíž musí být uveden přímo ve smlouvě a podepsán zákazníkem.

Ve smlouvě, kterou jsem podepsal, mám uvedeno věrnostní období bude trval 12 měsíců a délka slevy 12+12 měsíců, což jsem splnil.


Produkt

UPC Internet 150+ a TV Start k internetu


Požadované řešení

Neúčtovát neoprávněnou smluvní pokutu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2019 16:35, před 5 lety

Ujednání o tom, že spotřebitel musí zpětně doplatit poskytnutou slevu by bylo možné kvalifikovat jako ujednání o smluvní pokutě, které musí být uvedeno ve smlouvě, což potvrdil i Ústavní soud ve svém rozhodnutí sp. zn. I. ÚS 3512/11. Pokud by taková pokuta byla uvedena pouze v obchodních podmínkách, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.1.2020 14:05, před 5 lety

Dobrý den, pane Kyrpychenko,

společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se Vaším požadavkem podrobně zabývala a dle dostupných informací bylo nyní vše dořešeno k oboustranné spokojenosti.

Mohl bych Vás tedy požádat o uzavření případu, pokud je vše dořešené?
Děkuji, Vašek - UPC

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.1.2020 22:06, před 5 lety


Sergiy Kyrpychenko

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
přišel mi e-mail od UPC, ve kterém bylo uvedeno, že se doúčtování "promíjí".

Co se mi ovšem nelíbí je přístup k zákazníkům. Ve starších smlouvách nemáte ani zmínku o "pokutách" a přesto je vyžadujete. To jsou nečisté praktiky.

Přeji hezký den.

S pozdravem,
Kyrpychenko