Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Při prohlížení realit jsem narazil na jednu která chtěla registraci aby mi byli poskytnuty informace. Vzhledem k tomu, že mě to přesměrovala na registraci tak jsme ji doma společně provedli. Nikde nebylo napsáno, že je to zpeněženo. Nikdy jsme se s takovým jednáním nesetkal, tudíž mě to ani nenapadlo. Informace které mi byly poskytnuty nebyly nijak zvláštního, stejné jako na jiných serverech kde jsou zdarma.
Vzhledem k tomu, že na realitach jsem byl přesměrován na registraci a zde nebyla ani zmínka o částce za registraci, bylo by správné upustit od faktury.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Šípe, k Vaší stížnosti uvádíme následující: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový. Aktuálně oslovíme všechny výše zmíněné instituce a všechny ostatní, které dále dohledáme, popř. jejich zřizovatele (které mají co do činění se státní správou) a budeme požadovat, aby tedy byla zjednána náprava, pravidla musí platit pro všechny stejně.
Dobrý den, děkuji za zprávu, hlavní důvod této stížnosti je to, že já jsem toto vůbec nevyplnoval. Když mi teď napíšete svoje jméno a adresu s vaším emailem tak takovouto registraci budete mít zřízenou taky. A jsem zvědavý jak se na to budete tvářit. Já s tím prostě nesouhlasím. A vzhledem k tomu, že jsem to nevyplnoval platit nic nebudu.
TAK NYNÍ TO OPRAVDU NECHÁPEME, TO MYSLÍTE OPRAVDU VÁŽNĚ ?? VY SI TADY VEŘEJNĚ STĚŽUJETE ŽE JEDNÁME KLAMAVĚ, VEŘEJNĚ NÁS TADY POŠKOZUJETE A POTÉ JEN NAPÍŠETE, ŽE DŮVODEM VAŠÍ STÍŽNOSTI JE POUZE TO, ŽE JSTE OSOBNĚ NEVYPLŇOVAL REGISTRACI, ALE NĚKDO Z VAŠÍ RODINY, TO MYSLÍTE OPRAVDU VÁŽNĚ ?? DOTAZ NA DTEST, JE MOŽNÉ SE TĚMTO NEPRAVDIVÝM OZNÁMENÍM NĚJAK BRÁNIT, EXISTUJE NĚJAKÝ SANKCE V RÁMCI TOHOTO PORTÁLU PRO STĚŽOVATELE, KTEŘÍ NAKONEC PROHLÁSÍ, ŽE ZDE UVEŘEJŇUJÍ NEPRAVDIVÉ INFORMACE. DĚKUJEME ZA REAKCI.
Dobrý den, jedná se hlavně o to, že při registraci se vás to na vašem portálu neptá na žádné sankce a také chci tím říct, že takovou registraci může bez vás udělat každý, kdo zná jen trochu vaše údaje. A to je ten základní problém.
Dobrý den pane Šípe, tento Vámi "základní problém" se velmi jednoduše řeší u soudního jednání, kde prokazujeme z jaké IP adresy se klient registroval, stejně tak se dokládá celá historie vzájemné emailové komunikace, z které je jednoznačně zřejmé, jaká emailová schránka (email) je ke komunikaci použita a tímto velmi jednoduchým doložením faktů a skutečností dojde k identifikaci objednatele našich služeb. Mimo IP adresu ještě platí pravidlo, laicky řečeno, že uživatel a zřizovatel emailové schránky odpovídá za "provoz a komunikaci" z této emailové adresy a tvrzení, že někdo jiný "email" zneužil jde vždy k tíži uživatele tohoto emailu.
Tohle jednání je opravdu špatný. Za mě, jsem nic osobně nevyplnoval a proto je tato faktura z vaší strany neoprávněná a tudíž nevím proč bych měl toto platit.
Pane Šípe, je to velmi jednoduché, pokud tento pocit máte, tak opravdu poplatek neplaťte a nechme to na dalším vývoji......Jen pro informaci se podívejte shora, co jste zde vše napsal a jak si protiřečíte.....Zkuste k nám na email poslat žádost o prominutí poplatku, napište nám tam všechny skutečnosti, které uznáte za vhodné a uvidíme.
Dobrý moc děkuji za zprávu a uvedenou žádost vám pošlu.
Dobrý den pane Šípe, Vaši žádost jsme obdrželi, ale není tam uvedený žádný důvod pro odpuštění poplatku, žádáme Vás tedy, napište nám do emailu důvod, nebo důvody pro odpuštění poplatku. Vaši žádostí se budeme zabývat, tak jak jsme Vám slíbili.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, rád bych vás poprosil o odpuštění faktury na portálu S-drazby a to z důvodu, že k tomu došlo omylem a dále že to bylo vyplněno ne mnou, ale jinou osobou. Předem děkuji za kladné vyřízení.
Dodatečně si ještě dovolíme vyjádření k příkladům uváděným společností: co se týče České pošty, zde je registrace bezplatná, vydání karty taktéž a zákazník pak platí za konkrétní služby. U ČD je registrace také bezplatná a platí se až za konkrétní jízdenky, případně další služby. U obchodního rejstříku se jedná o soudní poplatky, které jsou určeny dle zákona o soudních poplatcích. Jedná se tedy o výkon státní moci, takže se pohybujeme zcela jinde. U katastru nemovitostí je situace podobná, akorát se jedná o poplatky dle zákona o správních poplatcích. V případě Centrální evidence exekucí je poplatková povinnost stanovena zase vyhláškou o centrální evidenci exekucí, takže opět právním předpisem.
Ani jeden z uváděných příkladů tedy nepřiléhá na tuto situaci, kdy je účtován registrační poplatek za soukromoprávně poskytovanou službu.
Dále také přikládáme vyjádření oddělení ADR ČOI, kde příslušné oddělení ADR hodnotí požadavek podnikatele na úhradu registračního poplatku v tomto případě jako neoprávněný.
K vyjádření společnosti ze dne 23.11.2019; 09:42: Dovolíme si podotknout, že spotřebitel nikde neosočil společnost z klamavého jednání. Ve stížnosti navíc k registraci uvádí: "tak jsme ji doma společně provedli" - sice není stížnost a další vyjádření formulováno úplně šťastně, nicméně nevidíme, v čem by byla jednotlivá sdělení spotřebitele nepravdivá.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat především na žádost spotřebitele.
Děkujeme dTestu za vyjádření k naší obavě, že spotřebitel nás nařknul z použití klamavých praktik, kdy nakonec vyšlo najevo, že spotřebitel pouze tvrdí, že někdo jiný (z jeho rodinných příslušníků) se jeho jménem registroval, což není možné ovlivnit z naší strany. Ale i tak děkujeme dTestu za připuštění domněnky, že spotřebitel formuloval své oznámení minimálně nešťastnou formou. Děkujeme. Ohledně účtování ceny služby v rámci soukromoprávně poskytované služby a právním předpisem, popř. jiným ceníkem v rámci "státních a polostátních subjektů" nevidíme opravdu rozdíl, pro každého by měl platit stejný "metr". Registrace na našem webu je také pro některé naše služby zdarma a ne vždy je nárokován registrační poplatek.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.