Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dodavatel dodal elektrický pohon křídlových vrat s montáží.
První reklamaci, po 25 dnech aktivně řešil, provedl potřebná nastavení a seřízení. Druhou reklamaci po 22 měsících již neřešil, do telefonu slíbil řešit, nicméně nikdy nikdo na opravu nedorazil ani po opakované urgenci. Na telefony ani emaily nereaguje.
Kovovýroba Petr Král není ochoten řešit druhou reklamaci, zřejmě stejné chyby.
Sled událostí
1.10.2017 Dodávka, montáž, fakturace
26.10.2017 První uznaná reklamace
5.8.2019, 24.10.2019 Žádost o opakovanou reklamaci
Zámečnické práce - montáž pohonu křídlových vrat WIN u rodiného donu
Výměna, oprava nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitelčina práva z vadného plnění se vztahují na vady, které se na věci vyskytnou po dobu 24 měsíců od převzetí věci dle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V tomto případě je prodávající povinen přijmout reklamaci dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Neučiní-li tak, dopouští se přestupku, za který může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 3 000 000 Kč (https://www.coi.cz/podatelna/).
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelce vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. (https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace)
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
Pan Král nakonec vrátil peníze a reklamace je tímto dotažena do zdárného konce.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme s dosažením dohody.