Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37126Registrační poplatek 5000 Kč

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2019, před 5 lety

Petra Urbanová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Chci se na Vás obrátit, že jsem bohužel také dnes obdržela fakturu za registrační poplatek ve výši 5000Kc. Nejsem si vědoma, ze bych byla dostatečně obeznámena s tímto poplatkem. Do dražby jsem se nezapojovala, jen jsem chtěla více informací k nemovitosti.
Jak můžu postupovat, aby mi nebyl poplatek narokovan?

Dekuji,
U.P.


Produkt

Centrum aukcí-Registrační poplatek


Požadované řešení

Odprosteni od poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2019 18:10, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2019 20:40, před 5 lety

Dobrý den paní Urbanová, k Vaší stížnosti uvádíme následující: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový. Aktuálně oslovíme všechny výše zmíněné instituce a všechny ostatní, které dále dohledáme, popř. jejich zřizovatele (které mají co do činění se státní správou) a budeme požadovat, aby tedy byla zjednána náprava, pravidla musí platit pro všechny stejně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2019 18:46, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.12.2019 08:24, před 5 lety


Petra Urbanová

Dobrý den,

děkuji za vyjádření. Přesto si stále myslím, že jsem nebyla důkladně seznámena s tím, že budu platit poplatek 5000 Kč.

Proto i nadále trvám na odproštění od poplatku.

Děkuji za vstřícnost,
Urbanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2020 14:10, před 5 lety

Dovolíme si vyjádření k příkladům uváděným společností: co se týče České pošty, zde je registrace bezplatná, vydání karty taktéž a zákazník pak platí za konkrétní služby. U ČD je registrace také bezplatná a platí se až za konkrétní jízdenky, případně další služby. U obchodního rejstříku se jedná o soudní poplatky, které jsou určeny dle zákona o soudních poplatcích. Jedná se tedy o výkon státní moci, takže se pohybujeme zcela jinde. U katastru nemovitostí je situace podobná, akorát se jedná o poplatky dle zákona o správních poplatcích. V případě Centrální evidence exekucí je poplatková povinnost stanovena zase vyhláškou o centrální evidenci exekucí, takže opět právním předpisem.

Ani jeden z uváděných příkladů tedy nepřiléhá na tuto situaci, kdy je účtován registrační poplatek za soukromoprávně poskytovanou službu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2020 09:20, před 5 lety

Ale u nás je také registrace pro některé služby zdarma, tedy je to úplně totožné. Jen při využití služby exekuční dražby je účtován poplatek, ne však u dobrovolných aukcí. Tedy není možné hovořit o tom, že registrace je zpoplatněna ve všech případech. Naše upozornění na výše uvedené státní a polostátní subjekty bylo z toho důvodu, že zde bylo dTestem tvrzeno, že cena služby by měla být uveřejněna před tlačítkem registrace, což je úplně nepochopitelný názor, proto bylo z naší strany poukazováno na zveřejnění ceny služby u těchto státních a polostátních subjektů. Ceník našich služeb je dle našeho názoru uveřejněn zcela transparentně a to na několika místech na webu a to nad rámec zákonných povinností. V předmětném Rozsudku OS v Hradci Králové (který je řešen v rámci jiných stížností na tomto webu), který nám dává 100% za pravdu, při řešení stejné formy s způsobu uzavření smluvního vztahu se spotřebitelem, je plně dostačující zveřejnění ceny služby v kořenové smlouvě a v před smluvní dokumentaci, což v našem případě 100% splňujeme. Absolutně nechápeme, proč by jsme měli měnit způsob a formu uzavření smluvního vztahu, když je tento absolutně stejný způsob a forma uzavření smlouvy se spotřebitelem "posvěcen" pravomocným soudním rozhodnutím, které nám dává 100% za pravdu. Proč bychom měli přistupovat na změnu formy uzavření smlouvy jen z toho důvodu, že zlomek našich klientů nečte smluvní dokumenty, popř. nechtějí hradit poplatek, toto není logické, ale chápeme dTest, který prostě musí být na straně spotřebitele, ať má, či nemá pravdu, toto je také pochopitelné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.1.2020 18:11, před 5 lety


Petra Urbanová

Přesto vas chci požádat o odprosteni od poplatku.
Dekuji,
Urbanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.1.2020 19:06, před 5 lety

Dobrý den paní Urbanová,

došlo k individuálnímu posouzení Vaší žádosti o prominutí poplatku a vzhledem k posouzení Vašeho případu a způsobu Vaší komunikace se Vaší žádosti vyhovuje. Výzvu k úhradě poplatku berte za stornovanou a bezpředmětnou.

S pozdravem,

Luboš Vavrda
Centrum aukcí.cz, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.1.2020 19:38, před 5 lety


Petra Urbanová

Hodnocení:

Komentář: Velice děkuji za vyhovění me žádosti. Moc si toho vážím.Urbanova