Společnost


STABIL ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:117
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

78%
22%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#37131Podvodné jednání a vyhrožování, reklamace dodávky plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2019, před 5 lety

Jozef Korčák

Znění stížnosti

Moje zkušenost a stížnost stručně: Roční vyúčtování plynu doručeno opakovaně s 2 měsíčním odstupem. Přes moji výraznou úsporu navýšení záloh o 50% bez mého souhlasu. Loni přeplatek 170,-Kč, letos nepochopitelně nedoplatek 6.700,-Kč (při nižší spotřebě). Nevykázány 2 měsíce prokazatelně zaplacených záloh (SIPO, výpis z účtu). Bez jakéhokoliv avíza rovnou "oznámení o postoupení pohledávky" firmě registrované v Ruské federaci (rychlé řešení pohledávek s.r.o). Splatnost faktury byla k 1.9.2019, dnes je 20.11, původní číslo účtu "začerněno" !!! Nyní zastrašování a vlastně vyhrožování nějakým "vymahačem", ač jsem doposud vždy a vše platil korektně a včas. Bez mého souhlasu převedení k jinému dodavateli (Zelená elektrina s.r.o). Je toho málo na žalobu ??? Na telefony a maily opakovaně nikdo nereaguje, žádal jsem o opětovné zaslání nové a relevantní faktury k zaplacení bohužel bez odezvy.Je toto normální lidské a seriozní jednání ???


Produkt

Nekorektní fakturace dodávky plynu


Požadované řešení

Zaslání relevantní faktury a omluva za psychickou újmu a zcela evidentní podvod ze strany dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2019 09:43, před 5 lety

Pokud se spotřebitel domnívá, že vyúčtování dodávky plynu není správné, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.

Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."

Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.

V případě sporu s dodavatelem se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je oprávněn řešit spory ze smlouvy mimosoudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2019 21:54, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.