Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 1. 11. 2019 jsem v eshopu objednal nájezdové rampy a podložku v celkové ceně 2062 Kč vč. dopravy. Zboží jsem ihned zaplatil převodem z účtu. Došlo mi potvrzení objednávky pod č. 22227.
7. 11. jsem se emailem dotázal, kdy zboží dostanu. Obratem jsem dostal zprávu, že platbu neobdrželi. Ihned jsem jim odeslal „Potvrzení o provedené platbě“ vydané bankou.
Protože jsem nedostal žádnou odpověď, poslal jsem 8. 11. eshopu opět dotaz, kdy zboží obdržím.
Eshop stále nereagoval, ani se nenamáhal sdělit, jestli obdrženou platbu ve svém účetnictví našli.
11. 11. jsem jim poslal tuto zprávu:
„7.11. jsem dodání zboží urgoval. Odpověděli jste, že platba nedošla. Obratem jsem vám poslal potvrzení o provedené platbě (platba proběhla 1.11.). Toto potvrzení posílám znovu v příloze.
Opět se ptám, kdy zboží dostanu. Pokud do zítřka nedostanu odpověď, budu žádat vrácení vámi neoprávněně získaných peněz. Zatím to vypadá, že jdete jen po penězích a zákazník vám nestojí ani za odpověď“.
13. 11. jsem prodávajícímu pohrozil tímto emailem:
„Dobrý den
Svou objednávku jsem u vás několikrát urgoval bez vaší odezvy. Naposled a jedinkrát jste mi odpověděli 7. 11. a to, že vám ještě nedošla moje platba. Tuto informaci jsem vám obratem vyvrátil zasláním "Potvrzení o provedené platbě" vydaným bankou. Na další maily jste již nereagovali.
Protože se s váma nedá spojit ani telefonem, vypadá vaše počínání jako úmyslné okrádání spotřebitele. Proto jsem tuto záležitost dnes předal právníkům ke konečnému vyřešení“.
17. 11. jsem poslal emailem odstoupení od smlouvy:
Číslo objednávky 22227
Dat. objednávky: 01. 11. 2019
Vzhledem k tomu, že i po mém prokázání dokumentem banky o zaplacení zboží na váš účet, se mnou nekomunikujete a zboží jste nedodali, odstupuji dle platného zákona od kupní smlouvy. Mnou zaplacenou a vámi přijatou částku 2062 Kč mi obratem pošlete na č. účtu XXX XXX XXX/0600. O odeslání částky 2062 Kč na můj účet mne prosím informujte emailem.
Každý den v různou dobu jsem se marně pokoušel do eshopu dovolat. Dodnes nemám jejich žádnou reakci a ani žádné zboží.
Uvedeno v popisu stížnosti
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.