Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje matka dne 26.2.2019 podepsala se zástupcem Platform energy "Přihlášku k energetické soutěži" a "Dohodu o zastupování". Zástupce Platform energy ji navštívil doma a nabídl mámě vysoutěžení lepších cen za dodávky plynu a el.energie. Načež mu máma sdělila, že před nedávnem změnila dodavatele a přešla pod Bohemia energy. Zástupce Platform energy ale tvrdil, že je vyslán právě společností Bohemia energy, aby mámě zajistil ještě lepší ceny za dodávky plynu a el.energie.
Po této lživé informaci máma tedy podepsala oba výše uvedené dokumenty.
Dne 15.10.2019 však obdržela obyčejnou listovní zásilku od Platform energy s výzvou k úhradě dlužné částky ve výši 5000,-Kč - jako smluvní pokuty, za to že odstoupila od přihlášky po uplynutí 14ti denní lhůty!
Máma však nikomu žádné odstoupení neposílala!!!!!
Mé mámě je 74 let a již se nedokáže správně orientovat v praktikách podomních prodejců a proto mám po této zkušenosti plnou moc abych ji zastupoval.
Navštívil jsem tedy společnost Platform energy s.r.o. na jejich sídle v Praze, ul.Jaurisova 515/4 a zjistil jsem, že na uvedené adrese je pouze virtuální sídlo firmy.
Pokusil jsem se tedy doporučeným dopisem kontaktovat jednatele společnosti pana Mariana Kotláře, který dopis nepřevzal a tedy odmítá komunikovat.
Volal jsem tedy na infolinku, kde mi bylo řečeno de facto to samé, že máma odstoupila od přihlášky po uplynutí 14ti denní lhůty!
Zaslal jsem tedy na společnost Platform energytedy mail, kde jsem popsal to co uvádím výše a jejich reakce byla opět stejná.
Odpověděli obyčejnou listovní zásilkou ve které uvedli doslova: "Důvodem vystavení sankce ve výši 5000,-Kč bylo, že vysoutěženému dodavateli bylo zasláno odstoupení OM a číslo, což vedlo k porušení všeobecných obchodních podmínek naší společnosti." Nikde však nebyla přiložena kopie odstoupení!!
POVAŽUJI JEDNÁNÍ SPOLEČNOSTI PLATFORM ENERGY s.r.o. ZA PODVODNÉ A ZVAŽUJI PŘEDÁNÍ CELÉ ZÁLEŽITOSTI ORGÁNŮM ČINNÝM V TRESTNÍM ŘÍZENÍ
Uzavřená "Přihláška k energetické soutěži" a "Dohoda o zastupování"
Očekávám anulování vystavené sankce ve výši 5000,-Kč, „Přihlášky k energetické soutěži“ a „Dohody o zastupování“.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.