Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
dobrý den,
předplacené 6-měs.prémiové členství singles 50 mi končilo k datumu 16.05.2019 Zavčas- 04.05.2019 - jsem zaslal mailem /viz níže/ výpověd mého prémiového členství , následně jsem tuto výpověd zaslal v obálce poštou do na be2, L-1351 Lucemburk. Platební kartu jsem zablokoval pro internetové transakce. Ačkoliv jsem 04.05. prémiové členství vypověděl, přesto mi společnost dne 12.6.2019 zaslala platební upomínku a nyní mě žádá o zaplacení částky EUR 211,46 zřejmě z pověření firmy be2 finanční společnost Intrum, Heppenheim jejich dopisem 30.10.2019+ 11.11.2019 a v případě mé neúhrady mi vyhrožují dalšími kroky.
obracím se na Vás s prosbou o pomoc při řešení tohoto mého problému, podle mého názoru jsem prémiové členství zavčas vypověděl. Nehodlám jim nic platit.
Děkuji předem
Jaroslav Melichar
p.s.
další dokumentaci mám zde k dispozici, mohu Vám přeposlat.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Jarda Jablon
Komu: zakaznickyservis@singles50.cz
Datum: 4. 5. 2019 15:35:10
Předmět: VÝPOVĚD PRÉMIOVÉHO ČLENSTVÍ SINGLES 50
dobrý den,
PODÁVÁM TÍMTO VÝPOVĚD MÉHO PREMIOVÉHO ČLENSTVÍ SINGLES 50 K 16.05.2019. MÉ ČLENSTVÍ K TOMUTO DATU UKONČETE, NEBUDU DÁLE ČLENSTVÍ V SINGLES 50 PRODLUŽOVAT. VYMAŽTE/ZRUŠTE MŮJ PROFIL NA SINGLES 50, NECHCI BÝT ANI NEPLACENÝM ČLENEM SINGLES 50.
DĚKUJI
JARDA MELICHAR, CZ
seznamka singels50/be2
at si firma be2 laskavě najde moji výpověd z 04.05.2019, ukončí mé členství a přestane mě obtěžovat a vymáhat zaplacení částky EUR 211,46
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud navíc spotřebitel vypověděl smlouvu, došlo k ukončení smluvního vztahu mezi ním a společností. Výpovědí ztratila společnost právní důvod, na základě kterého mohla požadovat po spotřebiteli zaplacení členského poplatku. Následné vymáhání se tak jeví jako bezpředmětné.
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončila, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.