Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
16. rijna jsem odevzdala "Chytré hodinky Apple Watch Series 3 42mm GPS Stříbrný hliník s mlhově šedým sportovním řemínkem" k reklamaci na centralu Alzy.
Hodinky se mi pri updatovani softwaru uvedly do "bricked" stavu - softwarova chyba projevujici se cervenym vykricnikem na displeji s zadosti o servis, tuto chybu neni mozne odstranit restartem a resi se vymenou za novy (servisni) kus.
Hodinky na sobe mely prasklinu, ktera se zacala objevovat zacatkem srpna a vykazovala znamky vady popsane v zari na oficialnich strankach Apple jako vyrobni vada https://support.apple.com/screen-replacement-program-apple-watch-series-2-3
Zadost o reklamaci byla primarne psana v souvislosti se softwarovou chybou, diky ktere se zarizena stalo nepouzitelne, ale z nasledne komunikace mam pocit, ze se na reklamacnim oddeleni vubec neobtezovali hodinky proverit ohledne softwarove vady a zadost o reklamaci zamitli s oduvodnenim "nevhodne uzivani, displej praskly". Poslala jsem jeste nekolik emailnu, kde jsem se odkazovala na SW chybu a na defekt popsany na oficialnich strankach apple, ale pro techniky se muj pripad stal uzavreny s tim, ze jestli se zaverem nesouhlasim, mam se obratit na soudniho znalce.
Po vyzvednuti hodinek na prepazce, jsem byla upozrnena, ze reklamace byla zamitnuta a zaroven prichazim o zaruku z duvodu nevhodneho uzivani. Pani nebyla schopna rict, jak je mozne zamitnout softwarovou chybu, kvuli naprasklemu displeji a zaroven lzive odkazovala na stanovisko autorizovaneho servisu Apple, presto, ze zamitava odpoved prisla z centraly Alzy.
Po vyzvednuti hodinek u Alzy jsem se obratila na autorizovany servis Apple prostrednictvim Smartys. Autorizovany servis mi reklamaci okamzite uznal (softwarova chyba) a cela vec se vyridila novym kusem.
Chovani na strane Alzy povazuji za absolutne neprofesionalni. Ocekavam, ze kdyz si kupuji vyrobek od znacky s perfektnim servisem, ze se mi dostane i toho servisu, coz se v Alze nestalo. Jako bych si za plnou cenu koupila pouze polovinu "zarizeni".
Zbozi: Chytré hodinky Apple Watch Series 3 42mm GPS Stříbrný hliník s mlhově šedým sportovním řemínkem,
Prednostne si preji, aby pristup reseni reklamaci probihal podle postupu, ktery popisuje vyrobce, chovani Alzy poskozuje jmeno spolecnosti Apple, ktera si zaklada mimo jine na perfektnim servisu.
Obnoveni zaruky na kus vydany pri reklamaci pres autorizovany servis Apple.
Kompenzace nakladu spojenych s reklamaci spolecnosti Smartys, kde mi vse bezplatne zaridili.
|
Tweet |
Reklamaci nějaké vady nelze zamítnout pro problém, který s vadou nesouvisí. Prodávající by měl při zamítnutí reklamace dostatečně odůvodnit, že nevhodným užíváním spotřebitele byla zapříčiněna vytýkaná vada. Ust. § 2170 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, sice stanoví, že právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil, nicméně je nutné vždy spojit případné jednání kupujícího s vadou věci.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.