Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 21.11. 2019 jsem jela ráno vlakem v 5:59 hodin z Pacova do Tábora. Přišla ke mně průvodčí, a vzhledem k tomu, že jsem student, tak platím pouze 13,-. Bohužel jsem drobné neměla, tak jsem musela zaplatit dvoustovkou. Paní průvodčí se mě zeptala, zda bych neměla nějaký menší hotovost. Bohužel jsem neměla. A začala být na mě nepříjemná a říkala, že nemá na vrácení, že když vím, že platím tak málo, tak proč jako dávám dvou stovku. Na to jsem ji odpověděla, že za to nemohu. A paní, já vím že ne.. Byla celou dobu dost nepříjemná, nakonec se to vyřešilo ve vlaku tak, že si šla rozměnit drobné k nějaké jiné cestující. Já chápu, že fakt nemáte na rozměnění, ale být dost nepříjemná k lidem se mi zdá už být za hranou. Myslím si, že by průvodčí měli mít na rozměnění u sebe dostatek peněz. Neřekla bych, když bych platila 1000,... To by mě opravdu zajímalo, co by řekla. By řekla, že nemá a vyhodila by mě z vlaku, ne? Ze zákona ve vlaku uzavírám kupní smlouvu, peníze mám na cestu. To, že nemám drobné, není můj problém, měla by mít správně na rozměnění. A už vůbec by neměla být takto nepříjemná na lidi. Mela jsem o této paní lepší mínění.
Osobně si myslím, že by měla být aspoň pokáráná za nevhodné chování.
|
Tweet |
Problematiku odmítnutí hotovosti upravuje zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí. Konkrétně jeho § 5 odst. 1 stanoví pro každého povinnost přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení, ledaže je oprávněn jejich příjem odmítnout. Oprávnění odmítnout se vztahuje např. na platbu více než 50 mincemi v jedné platbě.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.