Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.11.2019 jsem požádal tento servis, zda by mi mohl pomoci otevřít auto. Dveře nešli otevřít z důvodu vybití baterie. Přijeli tedy dva páni ze servisu a auto mi sice otevřely, ale bohužel neodbornou manipulací mi poškrábaly lak na dveřích auta. Ihned po zaplacení 330,-Kč za otevření dveří jsem podal reklamaci na dveře a pánové mě vyhodily. Druhý den jsem tedy sepsal reklamaci znova (dvojmo) to jim odnesl a chtěl jsem, aby mi papír o reklamaci podepsaly - to se však nestalo. Pánové mi začaly vyhrožovat, papír o podání reklamace roztrhaly a vyhodily. Toto vše můžu doložit: jak poškození laku na dveřích auta (mám fotodokumentaci), tak i vyhrožování a jejich neurvalé chování, protože jsem si na radu jiných -bohužel také nespokojených zákazníků servisu vše nahrával.
Žádám tímto, aby mi byla poskytnuta relevantní finanční kompenzace za poškození laku na dveřích a také omluva za jejich chování.
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Byla-li tedy mezi spotřebitelem a zhotovitelem uzavřena smlouva o díle (dle § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), jejíž předmětem byla oprava věci, má spotřebitel plné právo na náhradu škody, která mu na zboží vznikla v důsledku toho, že zhotovitel plnil neodborně svou povinnost ze smlouvy, kterou se spotřebitelem uzavřel.
Výše uvedené platí obdobně i v reklamačním procesu, tedy v situaci, kdy není uzavírána smlouva o díle, ale je pouze uplatněno právo na opravu věci v rámci reklamačního procesu. Reklamovat lze i vadně provedenou reklamaci.
Ohledně písemného potvrzení při uplatnění práv z vadného plněné platí, že je zhotovitel povinen vydat takovéto potvrzení spotřebiteli, a to v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Obsahem takového potvrzení je přinejmenším kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob řešení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Zhotovitel nemá právo na odmítnutí vydání výše popsaného písemného potvrzení. Pokud by se tak stalo, dopouští se přestupku a vystavuje se nebezpečí sankcí ze strany dozorového orgánu, v tomto případě České obchodní inspekce.
Pokud zhotovitel bude i nadále odmítat jakoukoliv spolupráci, doporučujeme obrátit se na dozorový orgán a zároveň vyzvat zhotovitele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.