Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
zaplatili jsme si výnos nové pračky do patra a zároveň odvoz staré pračky, vlastně to byl důvod proč jsme pračku u vás objednávali. Závozníci, kteří nám pračku dovezli sice novou přinesli nahoru, avšak starou odmítli odvézt a byli velice nepříjemní, dá se to nějak řešit? Děkuji s pozdravem Fedorišková Zuzana.
Prosím o odpověď, zda se to dá nějak řešit.
|
Tweet |
Podle zákona o odpadech poslední prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech dle § 37k odst. 4 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, je povinen zajistit, aby konečný uživatel měl možnost při nákupu elektrozařízení bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení. Poplatek si prodejce účtovat nemůže. Posledním prodejcem přitom zákon rozumí právnickou osobu nebo fyzickou osobo oprávněnou k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku (tj. přes e-shop), dodává v rámci své podnikatelské činnosti elektrozařízení konečnému uživateli. Internetový prodejce ledniček je tedy posledním prodejcem, má povinnost bezplatného zpětného odběru a lze ji na něm požadovat.
Účelem této právní úpravy je zajistit snadný zpětný odběr elektrospotřebičů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.