Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Na jaře roku 2018 jsem zakoupil notebook Asus ROG. Po roce s ním začali problémy a to že se vypnul a již nešel spustit. Zboží jsem reklamoval dohromady 3x a vždy byla reklamace uznána a vyřešila se výměnou základové desky. Zboží jsem po třetí reklamaci vyzvdenul, ještě ten den jsem se však dozvěděl, že mám při třetí opakované chybě nárok na odstoupení od smlouvy. Druhý den jsem šel na prodejnu s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy a přiložil jsem všechny tři reklamační protokoly. Tam mi bylo sděleno že to zpětně není možné a že jsem měl požádat o odstoupení již při třetí reklamaci a že mám holt jednoduše zboží užívat dále a čekat až se vada projeví znovu. Jelikož notebook využívám i pro práci, nemohu si dovolit na něm pracovat a čekat až se znovu vada projeví a já opět přijdu o svoje data a rozpracované úlohy. A za druhé, jak jsem mohl vědět, zda-li třetí reklamace bude opět zaviněna základovou deskou abych mohl nárokovat odstoupení od smlouvy? Záruka končí za dva měsíce, když se vada do té doby neprojeví tak též nemohu nárokovat.
Notebook ASUS ROG strix GL-series
Rád bych se dozvěděl zda mám nějakou možnost na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz nebo jestli opravdu musím na zařízení dále pracovat a modlit se aby se vada neprojevila v nevhodnou chvíli či se modlit aby se vada projevila do konce záruční lhůty.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení.
Spotřebitel musí zvolené právo sdělit prodávajícímu při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě s prodávajícím. Pokud tedy spotřebitel prodávajícímu při uplatnění reklamace nesdělil, jakou formu nápravy požaduje, může prodávající vadu odstranit opravou, případně dodáním nové věci. O tomto musí být ale spotřebitel ze strany prodávajícího při uplatnění reklamace poučen (dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud by prodávající spotřebitelovi poučení neposkytl, jde to k tíži prodávajícího. Důkazní břemeno leží na spotřebitelovi.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.