Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si z eshopu shopolo magickou kreslici tabulku, 2ks. Hned ten den, co mi byl doručen balíček s objednanými tabulkami jsem psala email, že jelikož mám možnost zboží zakoupeno na internetu vrátit do 14ti dnů, učiním tak.
Dala jsem tedy touto písemnou formou pres email na vědomí, že zboží neodpovídá inzerovaným parametrům, přišly mi dvě krabičky zabaleny v igelitové obálce a obě jsou pokrčeny. Nehledě na to, že rozměry absolutně nesouhlasí. Zaslala jsem foto v přílohách. Neobdržela jsem u zboží ani do e-mailu fakturu za zboží, takže její kopii jim zpět zaslat nemohu. Ve všeobecných obchodních podmínkách je uvedeno, že zboží mám zaslat zpět prodejci. Avšak na stránkách nukde adresa nebyla. a poprosila jsem je o info, na kterou adresu mám zboží zaslat. Odpověď mu žádná neprisla. Naštěstí jsem si nechala původní obálku, kd adresa uvedena byla a tak jsem balicek hned druhy den poslala i s průvodním dopisem. Nasledujici den mi přišlo upozornění z české pošty, ze adresat balíček neprevzal a posilaji mi jej nazpátek.
Magicka tabulka
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za zboží.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitelka taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Spotřebitelka by měla uchovat dokumenty, které prokazují, že se zboží pokoušela řádně vrátit (např. podací lístek). Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala (např. podacím lístkem). Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.