Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den dne 31.8.2019 jsem koupil na provozovně P8 Chabry do firmy použité vozidlo Škoda Superb II 2.0TDI rv.2014 najeto 129000km. V bazaru proběhlo vše v pořádku zkušební jízda provedena bez vad. Abych se nebál že na vozidlo je roční záruka garance km a původu. Cca za týden jsem dal auto na výměnu oleje kde se zjistilo, že celá izolace na olejové vaně a spodním krytu motoru je nasáklá znečištěným olejem. Motor a izolace se odmastila provedla se výměna filtrů a oleje. Po dalších cca 14 dnech se vozidlo poslalo na kontrolu kde se zjistil opětovný únik motorového oleje. Vozidlo se blíže prozkoumalo a zjistil se možný únik oleje přes prsa motoru oprava byla kalkulována cca 10.000,-- bez DPH. Ještě jsem zjistil že před rokem byla na vozidle provedena oprava gufera klikové hřídele tím to zřejmě nebylo a není.
Před 14dny jsem zašel na reklamace AAA do Chaber kde závada byla popsána a sepsán protokol. Po týdnu se ozval pan že reklamace se neuznává prý jsem koupil ojeté použité vozidlo, by jsem byl seznámen ze stavem vozidla před koupí a oni za závadu nemůžou , že stejně doporučují udělat rozvody a utoho ho se to přetesní. Výrobce udává rozvody ve 200.000km tak proč je dělat o 80tis.km dříve. Nabízejí kompenzaci 5000kč do 13.12.2019 Jak mám dále postupovat ?
Škoda Superb combi II 4x4 2.0TDI automat rv.2014 3SI 8894
Požadují částku dle přiloženého vyjádření/rozpisu servisu do AAA.
10.000+DPH
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Luko,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu (konkrétně se zvýšenou spotřebou oleje) srozuměn. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně Vám byla nabídkuta kompenzace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, v předávacím protokolu je akorát napsáno opotřebované turbo. A v tom závada není motor olej nebere. Olej vytéká mimo motor. Tak akorát nechápu k čemu je roční záruka na vůz když vlastě všechno zamítnete protože jsem byl seznámen se stavem vozu.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bazar stížnost neuznal. Dále není řešeno.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO