Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37240Smluvni pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2019, před 5 lety

jadwiga navrátilová

Znění stížnosti

Dobrý večer. Obracíme se na Vás s prosbou pomoci řešení problému úhrady smluvní pokuty od společnosti Utylis Energie s.ro., kterou považujeme za neoprávněnou.
V roce 2017 (7.9. 2017) navštívila maminku zástupkyně společnosti Aukce pro domácnosti, EnTrade Cz, s nabídkou výhodnější ceny za dodávky elektřiny. Mamce paní oznámila, že se jedná pouze o příhlášku k soutěži/výběrovému řízení pro domácnost s cílem ušetřit na energii v domácnosti. Mamce se tato nabídka líbila, tudíž tuto přihlášku podepsala. Byla uvedena v omyl a taktéž nebyla upozorněna na práva a povinnosti, na odstoupení ze smouvy, ani na pokuty které mohou být za nezahájení dodávek vyčísleny aj. Myslela si, že ji příjde nějaké vyjádření k tomuto výběrovému řízení, tak se ale nestalo. Uběhly dva roky, mamce nepřišlo nic, brala to jako uzavřenou věc.
Dnes k jejímu úžasu a zmatení obdržela rozpis záloh s platností od 1.12 2019 (se splatnosti 15.12. 2019) od firmy Utylis. A dozvěděla se, že se údajně této firmě uvázala na pět let odběrů elektřiny! za zrušení smlouvy (kterou ani neviděla) požadujou 4000,- Žádnou smlouvu s touto společnosti neuzavřela, nedostala ani jednu informaci o tom, že tato firma vyhrála soutěž(nemluvě o tom, že ceny úspor neodpovídají)
Z toho vyplývá, že nějaký zástupce společnosti Energetické aukce s.r.o. musel podepsat Smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny. maminka nedávala nikomu ani plnou moc...
Nechceme vypovídat smlouvu v Bohemia Energy a přejít k pochybné firmě, která jedná na základě smlouvy bez podpisu zákazníka.

Maminka dnes volala na firmu Utylis, s tím, že žádnou smlouvu neobdržela a přišel ji pouze rozpis záloh, odpověděli ji, že ji pošlou kopii smlouvy.Samozřejmě za nedodržení smlouvy budou účtovat 4000,- Celá tato "soutěž" je nekalá, je to schválně nastavené tak, aby "oběť " nemohla reagovat včas. Kromě toho jsme dneska zjistili, že firma EnTrade CZ, je od 4.2. 2019 v likvidaci. Datum vystavení rozpisu záloh firmy Utylis, které dnes obdržela jsou vystaveny 19.11.2019

Moc prosím o radu jak teď postupovat. Máme ignorovat přechod do Utalisu, když nebyla smlouva podepsaná mamkou a nebyla 2 roky informována o tom, že tato společnost "vyhrála" soutěž? A taky nevíme, kdy byla uzavřená smlouva s Utylisem (bez vědomí a podpisu mamky)

Bohužel nevíme, zda Utylis může tuto částku vymahat soudně, v případě naší ignorace a neúhrady. Je zde nějaká možnost jak tuto situaci nejlépe vyřešit bez úhrady pokuty?Děkuji moc


Požadované řešení

Prosíme o pomoc při řešení odstoupení od smlouvy bez placení pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2019 21:56, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.12.2019 12:28, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.