Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 22.11.2019 jsme s přáteli jeli vlakem z Olomouce do Šumperka přes Šternberk v 23:37. Informace o výluce nám byly poskytnuty až po vznešení dotazu.
Ve Šternberku jsme vystoupili z vlaku a ihned se vydali hledat autobus, který nás měl zavést do Uničova. Průvodčí nám nijak nenaznačila, kde autobus hledat a ani žádné značení v podobě šípek či něčeho podobného na místě nebylo. Stáli jsme na cestě zhruba 10 metrů od budovy nádraží, přičemž jsme si všimli že k nám přijíždí autobus. Postavili jsme se s celou skupinou 7 lidí na kraj cesty a ukazovali řidiči že prosíme aby zastavil. Řidič nám ukázal nějaké námi doposud nepochopené gesto a odjel.
Zavolali jsme tedy na číslo Českých Drah a bylo nám sděleno že řidič tvrdí, že na místě stál 4 minuty jak měl a že všichni cestující odsouhlasili, že jsou v autobuse všichni. Řidič rozhodně nečekal 4 minuty, navíc se mi zdá opravdu směšné dávat takhle krátký čas na přestup. Neumím si představit, že by se starší člověk dokázal na místo dostat včas i kdyby věděl, kam vlastně jít.
Člověk, se kterým jsme se po telefonu bavili působil velmi arogantně a nepříjemně. Řekl nám, že to s námi nebude řešit a hovor vypnul.
Nakonec jsme si museli zaplatit taxi až do Šumperka, neboť další vlak jel až za několik hodin.
Jízda z Olomouce do Šumperka
Rádi bychom dostali odškodnění za tyto nepříjemnosti a neférové chování. Zároveň si myslím, že průvodčí by měly být obeznámeny se svými povinnostmi a řidič autobusu + pán na telefonu se zásady slušného chování.
|
Tweet |
Náhradní autobusová doprava je organizována dle výlukového jízdního řádu. Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.