Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U rychlíků a expresů je v jízdním řádu uveden údaj, že do označených vozů je možno zakoupit místenku. Místenkové vozy však označeny nejsou, naopak místenky prodáváte do všech vozů.
Prodaná místa také nejsou označena, takže cestující bez místenky nemůže vědět, kam si má sednout, aniž by ho v každé stanici někdo ze sedadla vyháněl. Některé oddíly jsou označeny jako určené pro expresní rezervaci, ale místenky prodáváte i do oddílů takto neoznačených.
Některým cestujícím rozdáváte místenky zdarma, jiní si je musejí platit. Jednak to není spravedlivé, ale především tím diskriminujete starší občany, kteří nemají možnost nákupu jízdenek prostřednictvím internetu. V poslední době jsou vlaky často plně obsazené, takže se může stát, že tito lidé (kteří si zaplatili plné jízdné) budou cestovat vstoje, zatímco místa k sezení budou obsazena mládeží, cestující za čtvrtinu jízdného s místenkou vydanou zdarma.
Při delších cestách přes Prahu si nemohu předem místenku pořídit, protože nikdy nevím, s jakým zpožděním do Prahy dojedu a kterým vlakem budu pokračovat. Při přestupu už obvykle nemám čas jít si vystát frontu u pokladen a místenku kupovat.
I když místenku mám zakoupenou, je často nástup do vlaku spojen s nepříjemnostmi, když zjistím, že je mé místo obsazeno cestujícím, který netušil, jaký nesmysl dráhy dokázaly vymyslet. Je mi trapné, když takového člověka musím budit a přesvědčovat, že si má hledat místo jinde, zvlášť když je to cizinec, který mi nerozumí a nechápe, co od něho požaduji.
Myslím, že tento systém mohl vymyslet jedině člověk, který sám vlakem nejezdí.
Označení místenkových vozů, označení rezervovaných sedadel, sjednocení ceny za místenku (buď ji budou všichni platit nebo pro všechny cestující zdarma).
|
Tweet |
Stížnosti na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek má cestující právo podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti musí společnost vyřídit do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.