Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
minulý rok jsem si založila účet na stránce Be2, kde jsem po týdnu chtěla ukončit členství. Poslala jsem dopis, tak jak jsem vyčetla na internetu s výpovědí účtu a považovala záležitost za vyřešenou.
Ovšem dnes mi přišel dopis z vymahačské agentury Intrum s tím, že mám zaplatit 170,33 EUR. Od mého účtu na seznamce již nemám přihlašovací jméno, heslo ani email.Tuto částku nechci hradit, jelikož jsem splnila všechny podmínky k ukončení účtu. Bohužel skoro po roce již nemám potvrzení z české pošty, že jsem něco zasílala. Jak mám dále postupovat?
Děkuji a přeji hezký den,
Halamová
BE 2, vymáhání Intrum
Potvrzení o ukončení členství,
Odvolání vymáhání a zaplacení dané částky
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. V takovém případě by ani nemusela nic společnosti platit.
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným. Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.
Spotřebitelce doporučujeme, aby si po dobu alespoň tří let (pokud v uvedené době nedojde k podání žaloby, může spotřebitelka poté uplatnit námitku promlčení) uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že společnost žádá zaplacení údajného dluhu neoprávněně (např. e-mailovou korespondenci se společností, z níž bude patrné, že se spotřebitelka pokoušela smlouva zrušit).
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
Zaslala jsem Vám email. Mezitím mi přišel další dopis od Intrum s navýšením vymáhané částky.
Děkuji, Halamová
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.