Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, má matka byla bez jejího písemného stvrzení převedena z firmy Stabil energy s.r.o. k jinému dodavateli plynu fa. Zelená elektřina.
Dne 21.11.2019 ji došla konečná faktura za sdružené dodávky plynu za období od 5.4.2019 do 31.7.2019 tedy do posledního data než byla převedena.
Tato faktura byla vystavena 15.8.2019 s datumem splatnosti 1.9.2019....ale někde se asi několik měsíců "toulala" a došla poštou až 21.11.2019. Reklamujeme tuto fakturu z důvodu že ve vyúčtování chybí 2 měsíce prokazatelně zaplacených záloh (SIPO) a dále že číslo účtu je "začerněno" a pod ním rukou opravený jiný účet. Obávám se že mohlo dojít k možnému podvodnému jednání. Telefonická linka na společnost Stabil energy je samozřejmě vyplá.
faktura za sdružené dodávky plynu
reklamace vyúčtování se správnou částkou a přesným uvedením čísla účtu., žádost o ukončení smlouvy s novým dodavatelem bez deaktivačního poplatku za odběrné místo z důvodu nesouhlasu s převodem a neetickým chováním
|
Tweet |
Pokud se spotřebitel domnívá, že vyúčtování dodávky plynu není správné, měl by uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
V případě sporu s dodavatelem se může spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který je oprávněn řešit spory ze smlouvy mimosoudní cestou.
V ustanovení § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, je garantováno právo zákazníka odstoupit v případě, že dodavatel zvýší cenu za dodávku, příp. změní jiné smluvní podmínky.
Pokud by v budoucnu Zelená Elektřina s.r.o. chtěla měnit cenu či jiné podmínky smlouvy, vznikl by pak spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.