Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Při prohlížení realit jsem narazila na jednu, která mne celkem zaujala, která chtěla registraci, pro bližší informace. Vzhledem k tomu, že mě to přesměrovala na registraci, tak jsem ji doma provedla. Nikde nebylo napsáno, nebo pokud ano, tak naprosto přehlédnutelně, že je to zpeněženo. Ještě nyní jsem si pro jistotu všechnu korespondenci přečetla znovu a prostě, promiňte, upozornění nevidím. Nikdy jsem se s takovým jednáním nesetkala, tudíž mě to ani nenapadlo. Hned po obdržení mailu s pokynem k platbě, jsem telefonicky reagovala, podala rozpor, do dnešního dne žádná zpráva, ale zjistila jsem, že jedinou informaci, která mi měla být asi poskytnuta, je zcela zdarma dostupná na několika jiných webových stránkách.
Variabilní symbol: 6721833
zrušení poplatku
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Šinkorová, k Vaší stížnosti uvádíme následující: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový. Aktuálně oslovíme všechny výše zmíněné instituce a všechny ostatní, které dále dohledáme, popř. jejich zřizovatele (které mají co do činění se státní správou) a budeme požadovat, aby tedy byla zjednána náprava, pravidla musí platit pro všechny stejně.
Vaše odpověď nám všem je naprosto shodná, jen je z toho patrné, že jsme pravděpodobně národ dle vás"negramotných" občanů, protože stížností stále přibývá, a bohužel v neprospěch vaší společnosti, jsem nenašla pozitivní reakci na internetu žádnou. Účtujete nám šalamounsky takovou částku, že se nám nevyplatí najmout si právního zástupce, ale na druhou stranu platit za nulovou informaci 5000,- Kč je snad více než nehorázné. Snad v tomto státě existuje nějaký etický kodex, který by měl takové způsoby zakazovat. Argumentujete, že je vše v pořádku, právní vzdělání nemám, ale jistě chápete, že prověřím všechny možnosti, a v případě, že náš stát opravdu takové jednání umožňuje, je asi na čase nějakým způsobem záležitost s vaším neadekvátním poplatkem zveřejnit, možná i medializovat, protože mám pocit, že záležitosti se hýbou pouze za spolupráce investigativních novinářů. Bohužel pro slušné lidi. Snad ani nereagujte, další honosný komentář o tom, jaký jsem dle vás blbec, číst nepotřebuji
Co se týče České pošty, zde je registrace bezplatná, vydání karty taktéž a zákazník pak platí za konkrétní služby. U ČD je registrace také bezplatná a platí se až za konkrétní jízdenky, případně další služby. U obchodního rejstříku se jedná o soudní poplatky, které jsou určeny dle zákona o soudních poplatcích. Jedná se tedy o výkon státní moci, takže se pohybujeme zcela jinde. U katastru nemovitostí je situace podobná, akorát se jedná o poplatky dle zákona o správních poplatcích. V případě Centrální evidence exekucí je poplatková povinnost stanovena zase vyhláškou o centrální evidenci exekucí, takže opět právním předpisem.
Ani jeden z uváděných příkladů tedy nepřiléhá na tuto situaci, kdy je účtován registrační poplatek za soukromoprávně poskytovanou službu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, "cena služby" je pouze jedna a při ceně služby není možné rozlišovat (zda je cena služby dle právního předpisu, nebo dle jak píšete stanovena výkonem státní moci), zda je to cena za odeslání dopisu u České pošty, s.p., popř. nákupu jízdenky u ČD, a.s., nebo objednávky dokumentů u nás na webu, to je úplně stejná cesta zákazníka a stejně pojmenovaná cena služby. Vy tvrdíte, že v našem případě musí cena služby být uvedena před registračním tlačítkem, což je absolutní nesmysl, to by tam musel být vyvěšen ceník všech možných služeb, které lze čerpat po registraci. U nás na webu je také registrace zdarma (pro dobrovolné aukce) a nárok na poplatek vzniká až odesláním dokumentů (u služby exekuční dražby) a Váš názor shora, je dle našeho mínění zcela "mimo" logické chápaní. Buďte prosím objektivní a zveřejňujte zde informace pro obě strany, ne pouze na ochranu spotřebitele.
Proč zde nezveřejníte závěry Rozsudku OS v HK č. j. 12 C 238/2018-45, který Vám byl z naší strany zaslán již před několika měsíci a z kterého je jasně zřejmé, že forma a způsob uzavření smlouvy na našem webu je 100% v pořádku, včetně informování spotřebitele o ceně služby, kdy z Vaší strany stále zde dochází k překrucování faktů. Proč zde nenapíšete, že soud nám dal 100% za pravdu i když se nejednalo o poplatek, ale o 15x vyšší plnění, kdy i toto plnění ve výši 74.000,-Kč bylo cenou za službu a soud konstatoval, že máme 100% pravdu, že smlouva je uzavřená platně, kdy forma a způsob uzavření smlouvy je úplně stejný jako v případě poplatku. Proč tuto informaci zde nenapíšete, tak aby jste opravdu vyváženě informovali všechny strany ?
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
S poplatkem nesouhlasím, oslovila jsem ještě Sdružení obrany spotřebitelů, které je také přesvědčeno o neoprávněnosti vymáhání poplatku a proto využiji možnost žádosti o mimosoudní řešení
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.