Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zakoupil jsem v prodejně LUGGI pánský oblek v hodnotě 7000 Kč.Při zkoušení na prodejně jsem nepociťoval žádné nedostatky tohoto zboží.Kalhoty u partnerské švadleny by upraveny na požadovanou velikost.Byl jsem upozorněn,že tato úprava je vratná.
Paní prodavačka nám vyloženě oblek vnutila,aniž by nám sdělila pokyny k údržbě materiálu, za jakého je oblek ušitý,zda se smí chemicky čistit a nebo prát v pračce apod.
Po prvním použití se materiál natolik zmačkal,že jsem odmítl takový oděv na sobě nosit,když nedrží tvar a mačká se.Vypadal skutečně příšerně.
Zhruba po týdnu od zakoupení jsme jeli oblek reklamovat s tím,že nám nevyhovuje.Náklady na jeho údržbu jsou příliš vysoké.Důvodem k reklamaci byla jeho mačkavost a špatná údržba.
PO 1.reklamaci paní majitelka zaslala vyjádření,že zamítá vrácení peněz a také výměnu za jiné zboží.
Rozhodli jsme se vstoupit do dalšího kola reklamace,kde nám bylo sděleno,že byl oblek podroben zkouškám a že náš výklad o mačkavosti a nevyhovujícím materiálu je vymyšlený.
Paní majitelka osobně nechce s námi jednat a po krátkém telefonickém rozhovoru s námi ukončila jednání a odmítá s námi dále vzniklou situaci řešit.Jak mám v takové situaci postupovat?
Požaduji vrácení peněz,jelikož zboží nevyhovuje pro moje potřeby.
Stal jsem se tzv. rukojmím,který je držen v šachu,nemůže se nijak bránit.
Děkuji za vyřízení mé stížnosti. S pozdravem Bc. Tomáš Syrový.
Pánský oblek LUGGI
Nechci si pouze postěžovat a nějakým způsobem pošpinit obchodníka.Požaduji v zásadě slušné a vstřícné jednání,čestnost a nikoli nekalé praktiky.
Majitelka je k nezastižení a paní prodavačka odmítá s námi věc dále řešit.
Požadujeme vrácení peněz,jelikož nejsme spokojeni s kvalitou výrobku co do náročnosti nákladů na jeho údržbu.
Materiál podléhám velkým změnám vlivem vysoké teploty.V letních vysokých telotách se potíme a materiál mění svoji povahu.Toto chceme zdůraznit a rádi bychom uvědomili zástupce prodejny,že toto zboží s takovými vlastnostmi jsme si nepřáli.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li zboží výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Dále také dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. V tomto případě také záleží na samotném jednání, které předcházelo uzavření smlouvy. Fakt, že si spotřebitel zakoupil zboží a teprve poté zjistil, že mu nevyhovuje, nezakládá automaticky nárok na vrácení peněz.
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby.
Společnost LUŽAMI, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se k ní vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.