Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#37300Aktivování mobilních dat bez požadavku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

25 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2019, před 5 lety

Eva Brown

Znění stížnosti

Dobrý den,
v tuto sobotu mi operátor sám od sebe aktivoval mobilní data na mém tabletu za 29,-- Kč na den (mám předplacený kredit na čísle 602860982 - mobilní data mám trvale vypnutá, jelikož používám jen wi-fi). Tablet používám cca 6 měsíců a tato "služba" mi byla aktivována bez mé jakékoli aktivity.
Chtěla jsem zavolat na jejich linku, ale tam je jen automat.
Nakonec jsem chatovala s operátorkou a ta mi vysvětlila, že to mohou dělat aplikace na pozadí.
Mám stejné aplikace i na mobilu, kde využívám jiného operátora, a tam nic takového neprobíhá.
Podezřívám O2 z toho, že vysává z lidí peníze.


Produkt

Tablet S5e a předplacená SIM karta 602860982 bez využívání mobilních dat


Požadované řešení

Vrácení 2x 29,-- Kč operátorem. Neaktivovala jsem mobilní data a ani nevyužila.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2019 13:37, před 5 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2019 16:06, před 5 lety

Dobrý den,

k účtování jednorázového připojení může dojít v souvislosti s použitím SIM karty v chytrém telefonu nebo tabletu, jak sama zmiňujete. Některé modely i přes vypnutá mobilní data můžou k internetu přistupovat v souvislosti se zjišťováním dostupnosti aktualizací o počasí, poloze aj.

Všiml jsem si, že už jste se s kolegy domluvila na nastavení upozornění na placený přístup k internetu. Nyní to tedy bude tak, že když by se tablet snažil připojit mimo Wifi síť k internetu, dorazí vám SMS s upozorněním. Bez potvrzení se tablet nepřipojí a nedojde k účtování.
Stejně tak vám byl na základě reklamace vrácený poplatek ve výši dvou placených přístupů k internetu ve výši 58 Kč.
Vše by tedy nyní mělo být tak, jak jste si přála.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.12.2019 17:14, před 5 lety


Eva Brown

Hodnocení:

Komentář: Vše vyřízeno. Snad se už nic takového nebude opakovat. U jiných operátorů tento problém nikdy nebyl… děkuji všem :-)