Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti 3E jsem měla elektřinu více jak 3 roky.
Minulý rok mi koncem listopadu přišel email, že se zdražují komodity (elektřina,plyn,uhlí,...),takže se může stát,že toto zdražení bude pro mě citelné. Dále mě informovali o tom, že produktová řada Junior bude EASY (což na mě působí,jako,že dojde jen k přejmenování). Dále mi v mailu sdělili,že mi zašlou aktuální ceník (ten ani po roce nemám).
V srpnu tohoto roku jsem ukončovala smlouvu z důvodu stěhování. Když mi přišla konečná faktura,dozvěděla jsem se,že mě přesunuli na jinou - drahou produktovou řadu, že mi nastavili nové podmínky (pro mě nevýhodné). Ovšem v mailu jsem neměla ani řádek o tom, že mohu odstoupit od smlouvy. O tom, že se pro mě konkrétně něco změnilo, jsem se dozvěděla až z konečné faktury, 8. měsíců po zavedení nového ceníku.
Když jsem situaci řešila s 3E,tak mi bylo sděleno, že oni mi mail poslali a tím to pro ně hasne,že mi posílali údajně i nějakou přílohu. Jasně jsem jim sdělila, že mi nic nepřišlo,ale to je dle nich můj problém a je to nezajímá. Absolutně neřešili tento problém a vše bylo jen můj problém, oni o ničem nechtěli slyšet.
Aby byl problém řádně prošetřen a 3E konečně uznali chybu (to,že mi nezaslali úplný mail a nedali mi tak příležitost k tomu,abych mohla odstoupit od smlouvy). Zároveň požaduji,aby mi byla konečná faktura vystavena v produktové řadě,jakou jsem s dodavatelem sjednala.
|
Tweet |
Dle § 11a odst. 1 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je společnost povinna zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek dodávek uveřejnit a oznámit svým zákazníkům způsobem sjednaným ve smlouvě nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti. Pokud není způsob oznámení ve smlouvě sjednán, společnost oznámí zákazníkovi zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek prokazatelným způsobem.
Zvýší-li společnost cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud společnost oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním elektřiny, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamace vyúčtování distribuce elektřiny musí být vyřízena do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách způsobeného nesprávným vyúčtováním distribuce elektřiny nebo nesprávným měřením dodávek elektřiny musí být provedeno do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace posouzena jako oprávněná. Za nedodržení výše uvedených lhůt poskytne provozovatel distribuční soustavy spotřebitelce náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že reklamace byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.